Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Effects of narrative in the context of digital game-based learning for young children
Název práce v češtině: Vliv příběhu v digitálních výukových hrách pro mladší děti
Název v anglickém jazyce: Effects of narrative in the context of digital game-based learning for young children
Klíčová slova: videohry|matematika|Matemág|vzdělávací hry|příběh|děti
Klíčová slova anglicky: game-based learning|digital games|serious games|narrative|mathematics|engagement|children
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM)
Vedoucí / školitel: doc. Mgr. Cyril Brom, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 25.09.2017
Datum zadání: 25.09.2017
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 11.10.2017
Datum a čas obhajoby: 21.01.2019 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:19.12.2018
Datum proběhlé obhajoby: 21.01.2019
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. Mgr. Vít Šisler, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je prozkoumat, jaké dopady může mít využití příběhu v digitálních výukových hrách pro děti mladšího školního věku. Při tvorbě vzdělávacích digitálních her, a zejména potom těch určených pro mladší děti, je často zvažováno, má-li být (a případně v jaké míře) zařazena příběhová linie (s ohledem na náklady s tím spojené). Práce se pokusí odpovědět na otázku, zda má příběh pozitivní, neutrální či negativní vliv na proces učení u dětí mladšího školního věku. Základem pro teoretickou část práce bude dostupná odborná literatura a publikované studie zejména z oblasti digital game-based learning. V rámci praktické části práce bude důkladně prozkoumána konkrétní vzdělávací digitální příběhová hra formou empirické studie.
Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
ADAMS, Deanne M., Richard E. MAYER, Andrew MACNAMARA, Alan KOENIG a Richard WAINESS, 2012. Narrative games for learning: Testing the discovery and narrative hypotheses. Journal of Educational Psychology [online].104(1), 235–249. ISSN 1939-2176, 0022-0663. Dostupné z: doi:10.1037/a0025595
CORDOVA, Diana I. a Mark R. LEPPER, 1996. Intrinsic motivation and the process of learning: Beneficial effects of contextualization, personalization, and choice. Journal of educational psychology.88(4), 715.
EGENFELDT-NIELSEN, Simon, Jonas Heide SMITH a Susana Pajares TOSCA, 2015. Understanding Video Games: The Essential Introduction. 3 edition. New York ; London: Routledge. ISBN 978-1-138-84982-2.
HAINEY, Thomas, Thomas M. CONNOLLY, Elizabeth A. BOYLE, Amanda WILSON a Aisya RAZAK, 2016. A systematic literature review of games-based learning empirical evidence in primary education. Computers & Education [online].102, 202–223. ISSN 03601315. Dostupné z: doi:10.1016/j.compedu.2016.09.001
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK