Effects of narrative in the context of digital game-based learning for young children
Název práce v češtině: | Vliv příběhu v digitálních výukových hrách pro mladší děti |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Effects of narrative in the context of digital game-based learning for young children |
Klíčová slova: | videohry|matematika|Matemág|vzdělávací hry|příběh|děti |
Klíčová slova anglicky: | game-based learning|digital games|serious games|narrative|mathematics|engagement|children |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | angličtina |
Ústav: | Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM) |
Vedoucí / školitel: | doc. Mgr. Cyril Brom, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 25.09.2017 |
Datum zadání: | 25.09.2017 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 11.10.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 21.01.2019 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 19.12.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 21.01.2019 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. Mgr. Vít Šisler, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem diplomové práce je prozkoumat, jaké dopady může mít využití příběhu v digitálních výukových hrách pro děti mladšího školního věku. Při tvorbě vzdělávacích digitálních her, a zejména potom těch určených pro mladší děti, je často zvažováno, má-li být (a případně v jaké míře) zařazena příběhová linie (s ohledem na náklady s tím spojené). Práce se pokusí odpovědět na otázku, zda má příběh pozitivní, neutrální či negativní vliv na proces učení u dětí mladšího školního věku. Základem pro teoretickou část práce bude dostupná odborná literatura a publikované studie zejména z oblasti digital game-based learning. V rámci praktické části práce bude důkladně prozkoumána konkrétní vzdělávací digitální příběhová hra formou empirické studie. Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
ADAMS, Deanne M., Richard E. MAYER, Andrew MACNAMARA, Alan KOENIG a Richard WAINESS, 2012. Narrative games for learning: Testing the discovery and narrative hypotheses. Journal of Educational Psychology [online].104(1), 235–249. ISSN 1939-2176, 0022-0663. Dostupné z: doi:10.1037/a0025595 CORDOVA, Diana I. a Mark R. LEPPER, 1996. Intrinsic motivation and the process of learning: Beneficial effects of contextualization, personalization, and choice. Journal of educational psychology.88(4), 715. EGENFELDT-NIELSEN, Simon, Jonas Heide SMITH a Susana Pajares TOSCA, 2015. Understanding Video Games: The Essential Introduction. 3 edition. New York ; London: Routledge. ISBN 978-1-138-84982-2. HAINEY, Thomas, Thomas M. CONNOLLY, Elizabeth A. BOYLE, Amanda WILSON a Aisya RAZAK, 2016. A systematic literature review of games-based learning empirical evidence in primary education. Computers & Education [online].102, 202–223. ISSN 03601315. Dostupné z: doi:10.1016/j.compedu.2016.09.001 |