Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Proměna diváckých návyků při sledování audiovizuálního obsahu s nástupem internetu a nových médií
Název práce v češtině: Proměna diváckých návyků při sledování audiovizuálního obsahu s nástupem internetu a nových médií
Název v anglickém jazyce: The Change of viewers habits as a result of new media and internet era
Klíčová slova: televize|nová média|divácké návyky|video on demand|konvergence|video obsah
Klíčová slova anglicky: television|new media|viewers habits|video on demand|convergence|video content
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM)
Vedoucí / školitel: Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 25.09.2017
Datum zadání: 25.09.2017
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 11.10.2017
Datum a čas obhajoby: 11.06.2018 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:08.05.2018
Datum proběhlé obhajoby: 11.06.2018
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Dita Malečková, Ph.D.
 
 
 
Konzultanti: Mgr. Josef Šlerka, Ph.D.
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je prozkoumat jakým způsobem internet a nová média mění návyky diváků při sledování audiovizuálního obsahu. V teoretické části práce bude stručně zmapován vývoj televize jako média v jeho jednotlivých fázích a rovněž zde budou kriticky představeny nové způsoby konzumace audiovizuálního obsahu. Praktická část bude realizována prostřednictvím kvalitativního sociologického výzkumu - hloubkovými rozhovory a pozorováním praxe sledování audiovizuálního obsahu u zástupců vybraných sociodemografických skupin. Práce se pokusí reflektovat rozdíly v mediální praxi mezi jednotlivými sociodemografickými skupinami a zjistit vliv nových médií na konzumaci audiovizuálního obsahu.
Předběžná osnova:
1. Úvod
2. Klasická televize
2a. jak televize ovlivnila životy lidí
2b. vliv televize na veřejný život
2c. vliv televize na soukromý život
3. Proměna audiovizuálního obsahu s nástupem internetu
3a. změna způsobu tvorby audiovizuální obsahu
3b. user generated content
3c. televize v době mediální konvergence
3d. práce se zdroji a rychlost šíření informací
3e. vznik video on demand a streamovacích služeb
4. Způsoby konzumace televizního obsahu v době nových médií
4a. Smart TV a “Red Button”
4b. sociální sítě jako nová forma televize
4c. živé vysílání
4d. binge watching
4e. virtuální realita
5. Charakteristika kvalitativního výzkumu
5a. výzkumné otázky
5b. sociodemografický popis skupin respondentů
6. Výsledky kvalitativního výzkumu
6a. Srovnání mediální praxe mezi jednotlivými výzkumnými skupinami
6b. Analýza proměny diváckých návyků s příchodem nových médií
6c. Zmapování chování diváka v online prostředí jako součást mediální praxe sledování audiovizuálního obsahu
7. Závěr
Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
JAKUBOWICZ, Karol. Nová ekologie médií: konvergence a mediamorfóza. Zlín: Verbum, 2013. ISBN 978-80-87500-38-5.
BAUMAN, Zygmunt. Tekuté časy: život ve věku nejistoty. Vydání druhé. Přeložil Helena ŠOLCOVÁ. Praha: Academia, 2017. XXI. století. ISBN 978-80-200-2740-5.
POSTMAN, Neil. Ubavit se k smrti: veřejná komunikace ve věku zábavy. 2., opr. vyd. Praha: Mladá fronta, 2010. ISBN 978-80-204-2206-4.
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Média a společnost. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-287-4.
MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. 4., rozš. a přeprac. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-574-5.
ABREU, Jorge, João NOGUEIRA, Valdecir BECKER a Bernardo CARDOSO. Survey of Catch-up TV and other time-shift services: a comprehensive analysis and taxonomy of linear and nonlinear television. Telecommunication Systems [online]. 2017, 64(1), 57-74 [cit. 2017-09-12]. DOI: 10.1007/s11235-016-0157-3. ISSN 1018-4864. Dostupné z: http://link.springer.com/10.1007/s11235-016-0157-3
SHAPIRO, Seth. Television: innovation, disruption, and the world's most powerful medium. ISBN 978-0997304206.
MAGOUN, Alexander B. Television: the life story of a technology. Westport, Conn.: Greenwood Press, 2007. ISBN 978-0313331282.
NAZAROV, M.M. Television and the Internet. Sociological Research[online]. 2016, 55(1), 1-15 [cit. 2017-09-12]. DOI: 10.1080/10610154.2016.1184065. ISSN 1061-0154. Dostupné z: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/10610154.2016.1184065
ALDEA, Patricia González a Nereida López VIDALES. Television consumption trends among the ‘digital generation’ in Spain. International Journal of Iberian Studies [online]. 2012, 25(2), 111-134 [cit. 2017-09-12]. DOI: 10.1386/ijis.25.2.111_1. ISSN 1364971x. Dostupné z: http://openurl.ingenta.com/content/xref?genre=article&issn=1364-971X&volume=25&issue=2&spage=111
LEE, Francis L.F. The influence of family viewing preferences on television consumption in the era of multichannel services. Asian Journal of Communication [online]. 2010, 20(3), 281-298 [cit. 2017-09-12]. DOI: 10.1080/01292981003802176. ISSN 0129-2986. Dostupné z: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/01292981003802176
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK