Adaptace absolventů sociální pedagogiky na trhu práce
Název práce v češtině: | Adaptace absolventů sociální pedagogiky na trhu práce |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Adaptation of Social Pedagogy Graduates to the Labor Market |
Klíčová slova: | sociální pedagogika|sociální pedagog|uplatnění sociálních pedagogů|adaptace na trh práce|problémy při hledání zaměstnání|zaměstnatelnost absolventů |
Klíčová slova anglicky: | Social Pedagogy|Social Educator|The Use of Social Educators|Adaptation to the Labour Market|Problems with Finding a Job|Employability of Social Pedagogy Graduates |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Jitka Lorenzová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 12.09.2017 |
Datum zadání: | 12.09.2017 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 11.05.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 19.06.2019 08:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 09.05.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 19.06.2019 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Tereza Komárková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Diplomová práce se zabývá procesem adaptace absolventů vysokoškolského studijního oboru sociální pedagogika na trh práce s důrazem na obtíže, které proces adaptace provázejí. Práce má teoreticko-empirický charakter.
Teoretická část se věnuje sociální pedagogice jako vědě i jako oboru studia na vysokých školách, vymezuje možné pole působnosti sociálních pedagogů. Dále se zabývá obecnou problematikou adaptace absolventů na trhu práce a dále ji rozvádí ve vztahu k absolventům uvedeného oboru. Empirická část je věnována výzkumnému šetření. Pomocí hloubkových rozhovorů zjišťuje, jak se absolventi sociální pedagogiky cítí být připraveni na povolání z vysoké školy, s čím se potýkají při hledání zaměstnání a při výkonu své profese. Zpracování dat bude provedeno pomocí postupu zakotvené teorie. |
Seznam odborné literatury |
KRAUS, B., POLÁČKOVÁ, V. et. al. Člověk – prostředí – výchova. K otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001.
KRAUS, B. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008 KUDY VEDE CESTA. Zavedení pozice sociálního pedagoga do škol (studie proveditelnosti). Plzeň, 2015. LORENZOVÁ, J. Sociální pedagogika - věda, praxe, profese. K problému utváření oborové a profesní identity sociální pedagogiky. Habilitační práce. Brno: MU, 2017 POTMĚŠILOVÁ, P. Sociální pedagogika v teorii a v praxi. Olomouc: Univerzita v Olomouci, 2013. ŠVAŘÍČEK, R. – ŠEĎOVÁ, K. a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ŠTIKAR, J., RYMEŠ, M., RIEGEL, K., HOSKOVEC, J. Psychologie ve světě práce. Praha: Karolinum, 2003. URBAN, J. Výkladový slovník řízení lidských zdrojů s anglickými ekvivalenty. Praha: ASPI Publishing, 2004. |