Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Houževnatost
Název práce v češtině: Houževnatost
Název v anglickém jazyce: Grit
Klíčová slova: houževnatost|nastavení mysli|naučený optimismus|pozitivní psychologie|koučování|osobní rozvoj
Klíčová slova anglicky: grit|mindset|learned optimism|positive psychology|coaching|personal development
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. MUDr. Mgr. Radvan Bahbouh, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 23.08.2017
Datum zadání: 23.08.2017
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 07.09.2017
Datum a čas obhajoby: 04.09.2018 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:30.07.2018
Datum proběhlé obhajoby: 04.09.2018
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem
Oponenti: PhDr. Hedvika Boukalová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Koncept houževnatosti vzniká jako odpověď na směr zastávající názor, že pro dosažení dobrých výkonů a cílů je zapotřebí především talent a že úsilí věnované systematickému rozvoji dovedností v oblasti zájmu je až sekundární důležitosti. Houževnatost je kombinací právě úsilí, dlouhodobé vášně pro určitý cíl, vytrvalosti a odolnosti a na úspěch člověka v životě má dle výzkumů rozhodující vliv.
Diplomová práce v teoretické části poskytne základní vhled do tématu houževnatosti a s ním spojenými tématy nastavení mysli, odolnosti a vytrvalosti; spolu s přehledem nástrojů především z oblasti koučování, jimiž by bylo možné houževnatost pro dosahování cílů podporovat a rozvíjet.
Cílem empirické části bude ověřit, zda koučování skutečně může být efektivním nástrojem pro rozvoj houževnatosti. Sledovaným parametrem bude skór na škále houževnatosti, vytvořené autorkou konceptu houževnatosti, Angelou Duckworth, porovnaný u skupiny lidí, kteří prošli procesem koučování se skórem u skupiny, která se koučování nezúčastnila.
Výsledky výzkumu by měly sloužit jako podklad pro kouče, k nimž chodí klienti se zakázkou práce na rozvoji houževnatosti, pro volbu nebo doporučení, zda může být koučování vhodným nástrojem.
Seznam odborné literatury
CSIKSZENTMIHALYI, M. (1990) Flow: The Psychology of Optimal Experience. New York:Harper & Row.

DUCKWORTH, A. (2016). Grit: The Power of Passion and Perseverance. London: Ebury Publishing.

DWECK, C. S. (2015). Nastavení mysli: nová psychologie úspěchu, aneb, naučte se využít svůj potenciál. Brno: Jan Melvil Publishing.

GALLWEY, T. W., HANZELIK E. S. a HORTON, J. (2009). The inner game of stress: outsmart life's challenges and fulfill your potential. New York: Random House

GOLEMAN, D. (1995). Emotional Intelligence. New York: Bantam.

GRUHL, M. a KÖRBÄCHER, H. (2013). Psychická odolnost v každodenním životě. Praha: Portál.

NEENAN, M. a PALMER. S. E. (2015). Kognitivně-behaviorální koučink v praxi: přístup založený na důkazech. Brno: Motiv Press.

SELIGMAN, M. E. P. (1991). Learned Optimism: How to Change Your Mind and Your Life.New York: Knopf.

ŠOLCOVÁ, I. (2009). Vývoj resilience v dětství a dospělosti. Praha: Grada.

WHITMORE, J. (2014). Koučování: rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti: metoda transpersonálního koučování. Praha: Management Press
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK