Vliv metaforičnosti na hodnocení reklamních komunikátů v českých reklamních soutěžích
Název práce v češtině: | Vliv metaforičnosti na hodnocení reklamních komunikátů v českých reklamních soutěžích |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The use of metaphors and its impact on the evaluation of advertisements in Czech advertising competitions |
Klíčová slova: | metafora|kognitivní metafora|konceptuální metafora|kontextuální metafora|hybridní metafora|přirovnávací metafora|verbálně-pikturální metafora|zdrojová doména metafory|cílová doména metafory|monomodalita|multimodalita|reklama|hodnocení reklam|reklamní soutěž |
Klíčová slova anglicky: | metaphor|cognitive metaphor|conceptual metaphor|contextual metaphor|hybrid metaphor|similes|verbo-pictorial metaphor|source metaphor domain|target metaphor domain|monomodality|multimodality|advertisement|evaluation of advertisements|advertising competitions |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav obecné lingvistiky (21-ULING) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Petr Kaderka, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 28.07.2017 |
Datum zadání: | 28.07.2017 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 14.08.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 04.09.2018 10:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 14.08.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 04.09.2018 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Kamila Mrázková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce navazuje na výsledky výzkumu M. van Mulkenové, R. le Paira a Ch. Forcevilla (2010), které prokázaly vztah mezi hodnocením reklam vybranými respondenty a přítomností některého z typů metafor v nich. Cílem práce je zjistit, zda je možné vysledovat vztah mezi přítomností metafory v reklamách a vítězstvím v českých reklamních soutěžích, tedy zda jsou reklamy, které obsahují některý z typů metafory, v soutěžích úspěšnější než reklamy, které metafory nevyužívají. Výsledek by pak mohl být přínosem jednak pro teorii reklamní komunikace, jednak pro práci reklamních či kreativních agentur. |
Seznam odborné literatury |
BARTHES, Roland. 1986. The Rhetoric of Image. In: Roland Barthes, The Responsibility of Forms. Oxford: Blackwell, s. 21–40. ČMEJRKOVÁ, Světla. 2000. Reklama v češtině, čeština v reklamě. Praha: Leda. FORCEVILLE, Charles. 2002. Pictorial Metaphor in Advertising. New York: Taylor& Francis e-Library. FORCEVILLE, Charles & Eduardo URIOS-APARISI (eds.) 2009. Multimodal Metaphor. Berlin: Mouton de Gruyter. KADERKA, Petr. 2010. Slogany, obrazy, argumenty: nekomerční reklama v sociálním kontextu. Praha. Disertační práce. Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikace. KRESS, Gunther & Theo van LEEUWEN. 2006. Reading Images: The Grammar of Visual Design.Second edition. London and New York: Routledge. LAKOFF, George & Mark JOHNSON. 2014. Metafory, kterými žijeme. Brno: Host. MULKEN, Margot van, Rob le PAIR & Charles FORCEVILLE. 2010. The Impact of Perceived Complexity, Deviation and Comprehension on the Appreciation of Visual Metaphor in Advertising Across Three European Countries. Journal of Pragmatics. 42 (12), s. 3418–3430. McQUARRIE, Edward & Barbara J. PHILLIPS. 2005. Indirect Persuasion in Advertising: How Consumers Process Metaphors Presented in Pictures and Words. Journal of Advertising. 34 (2), s. 7–20. McQUAIL, Denis. 2009. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál. STURKEN,Marita & Lisa CARTWRIGHT. 2009. Studia vizuální kultury. Praha: Portál. Zákon č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy a o změně a doplnění zákona č. 468/1991 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání, ve znění pozdějších předpisů. |