Instituciální výuka angličtiny v Koreji
Název práce v češtině: | Instituciální výuka angličtiny v Koreji |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Institutional English language education in Korea |
Klíčová slova: | Korea|vzdělávací systém|výuka cizích jazyků|výuka angličtiny |
Klíčová slova anglicky: | Korea|educational system|foreign language education|English language education |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra sinologie (21-KSI) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Tomáš Horák, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 30.06.2017 |
Datum zadání: | 30.06.2017 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 09.07.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 07.09.2018 08:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 09.07.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 07.09.2018 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Vladislava Mazaná, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
V zadané práci řešitel(ka) zpracuje téma fenoménu výuky anglického jazyka v Koreji. V úvodní části stručně zmíní dějiny výuky angličtiny na Korejském poloostrově z hlediska instituciálního i metodologického. Zmapuje tedy nejen rozvoj výuky angličtiny v rámci školského systému, ale zaměří se i na postupný vývoj a změnu výukových metod a stragegií. V další části věnované současné situaci se zaměří na jev "anglické horečky" ("English fever") a související společenské jevy, jako např. problém mimoškolního vzdělávání, rozdělení rodin kvůli časnému studiu v zahraničí. Dále zmíní výuku angličtiny v širším rámci jazykové politiky Korejské republiky spolu s problematikou evaluace a certifikace znalosti angličtiny. |
Seznam odborné literatury |
Howatt, A.P.R, Widdowson. A History of English Language Teaching. Oxford University Press. 2004 Cho, Jinhyun. English Language Ideologies in Korea : Interpreting the Past and Present. Springer, 2017 Choi, Yeon Hee. Impact of politico-economic situations on English language education in Korea. English Teaching, 61(4), 2006, 3-26 s Jang, In Chull. Munmyong Kaehwa and English education: Emerging nationalism and English ideologies in late 19th century Korea. Foreign Language Education Research, 15. 2012, 43-62. Lee, Jamie Shinhee. Globalization and Language Education: English Village in South Korea. Language Research 47.1, 2011, 123-149. Kwon, Oryang. Persistent problems and emerging issues in English education in Korea. Foreign Language Education Research, 10, 2007, 1-16. Kim, Jǒngsǒ. Hangugǔi jǒngǒ kjojuksa (Historie výuky angličtiny v Koreji). Hanguk munhwasa. 2009 Kwǒn, Orjang; Kim, Čǒngnjǒl. Hanguk jǒngǒ kjojuksa (Historie korejské výuky angličtiny). Hanguk munhwasa. 2010 Lee, Kathleen S.. The Politics of Teaching English in South Korean Schools: Language Ideologies and Language Policy. University of Pennsylvania, ProQuest Dissertations Publishing, 2014, 183 s. Pä, Tubon. Jǒngǒ kjojukhak čchongnon (Obecný přehled výuky angličtiny). Hanguk munhwasa. 2002 PARK, Joseph Sung-Yul. The local construction of a global language: ideologies of English in South Korea. New York: Mouton de Gruyter, 2009 Weidman, John C.; Park, Namgi. Higher education in Korea: tradition and adaptation. New York: Falmer Press, 2000. Garland reference library of social science, v. 1013. |