Jeux de rôle en FLE
Název práce v jazyce práce (francouzština): | Jeux de rôle en FLE |
---|---|
Název práce v češtině: | „Jeux de rôle” ve výuce francouzštiny jako cizího jazyka |
Název v anglickém jazyce: | Role-playing in French as a Foreign Language |
Klíčová slova: | hra rolí|francouzština jako cizí jazyk|FLE|učebnice francouzštiny|pragmatika|komunikativní přístup |
Klíčová slova anglicky: | Role-playing|French as a Foreign language|FLE|French textbook|Communicative Approach|Pragmatics |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | francouzština |
Ústav: | Ústav románských studií (21-URS) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Sylva Nováková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 26.06.2017 |
Datum zadání: | 27.06.2017 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 24.07.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 05.09.2018 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 09.05.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 05.09.2018 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. Mgr. Radka Mudrochová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Diplomová práce si klade za úkol zmapovat využití „jeux de rôles“ ve výuce francouzštiny. V její teoretické části bude představena historie této aktivity ve výuce a budou ukázány její didaktická využití a přínosy. V praktické části bude podrobněji analyzováno, jak je tento prvek zastoupen v současných učebnicích francouzštiny. Poté bude formou dotazníkového výzkumu vyhodnocena aktuální situace v České Republice a na Slovensku. Cílem výzkumu bude zjistit, jaké zkušenosti vyučující francouzštiny s tímto druhem cvičení mají, a jestli ho na hodinách francouzštiny používají. Výzkum bude doplněn o užitečné webové zdroje a případně o výsledky aplikace některých nových forem tohto druhu cvičení v praxi. |
Seznam odborné literatury |
BRACOPS, M. (2006). Introduction à la pragmatique: Les théories fondatrices - actes de langage, pragmatique cognitive, pragmatique intégrée. Bruxelles: De Boeck and Larcier. CARÉ, J. -M., DEBYSER, F. (1978). Jeu, langage et créativité: les jeux dans la classe de français. Paris: Hachette. HENDRICH, J. (1988). Didaktika cizích jazyků. Praha: Státní pedagogické nakladatelství. HINGLAIS, S., Liberman, M. (1999). Pièces et dialogues pour jouer la langue française : adolescents et adultes. Paris : Retz. DEL OLMO, C. (2015). « Improviser en classe de Français Langue Étrangère. » Nouvelle Revue Synergies Canada, N°8. MORRISSON, C. (2000). 35 exercices d'initiation au théâtre : 35 exercices d'initiation au théâtre. 2, La voix, le jeu. Actes sud junior. ŠIMANOVSKÝ, Z., MERTIN, V. (1996). Hry pomáhají s problémy. Praha: Portál. WEISS, F. (2002). Jouer, communiquer, apprendre. Paris: Hachette. CECR : http://www.coe.int/fr/web/common-european-framework-reference-languages Časopisy Cizí jazyky, Le français dans le monde |