Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Jeux de rôle en FLE
Název práce v jazyce práce (francouzština): Jeux de rôle en FLE
Název práce v češtině: „Jeux de rôle” ve výuce francouzštiny jako cizího jazyka
Název v anglickém jazyce: Role-playing in French as a Foreign Language
Klíčová slova: hra rolí|francouzština jako cizí jazyk|FLE|učebnice francouzštiny|pragmatika|komunikativní přístup
Klíčová slova anglicky: Role-playing|French as a Foreign language|FLE|French textbook|Communicative Approach|Pragmatics
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: francouzština
Ústav: Ústav románských studií (21-URS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Sylva Nováková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 26.06.2017
Datum zadání: 27.06.2017
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 24.07.2017
Datum a čas obhajoby: 05.09.2018 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:09.05.2018
Datum proběhlé obhajoby: 05.09.2018
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. Mgr. Radka Mudrochová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce si klade za úkol zmapovat využití „jeux de rôles“ ve výuce francouzštiny. V její teoretické části bude představena historie této aktivity ve výuce a budou ukázány její didaktická využití a přínosy. V praktické části bude podrobněji analyzováno, jak je tento prvek zastoupen v současných učebnicích francouzštiny. Poté bude formou dotazníkového výzkumu vyhodnocena aktuální situace v České Republice a na Slovensku. Cílem výzkumu bude zjistit, jaké zkušenosti vyučující francouzštiny s tímto druhem cvičení mají, a jestli ho na hodinách francouzštiny používají. Výzkum bude doplněn o užitečné webové zdroje a případně o výsledky aplikace některých nových forem tohto druhu cvičení v praxi.
Seznam odborné literatury
BRACOPS, M. (2006). Introduction à la pragmatique: Les théories fondatrices - actes de langage, pragmatique cognitive, pragmatique intégrée. Bruxelles: De Boeck and Larcier.
CARÉ, J. -M., DEBYSER, F. (1978). Jeu, langage et créativité: les jeux dans la classe de français. Paris: Hachette.
HENDRICH, J. (1988). Didaktika cizích jazyků. Praha: Státní pedagogické nakladatelství.
HINGLAIS, S., Liberman, M. (1999). Pièces et dialogues pour jouer la langue française : adolescents et adultes. Paris : Retz.
DEL OLMO, C. (2015). « Improviser en classe de Français Langue Étrangère. » Nouvelle Revue Synergies Canada, N°8.
MORRISSON, C. (2000). 35 exercices d'initiation au théâtre : 35 exercices d'initiation au théâtre. 2, La voix, le jeu. Actes sud junior.
ŠIMANOVSKÝ, Z., MERTIN, V. (1996). Hry pomáhají s problémy. Praha: Portál.
WEISS, F. (2002). Jouer, communiquer, apprendre. Paris: Hachette.
CECR :
http://www.coe.int/fr/web/common-european-framework-reference-languages
Časopisy Cizí jazyky, Le français dans le monde
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK