Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Prezentování stáří v reklamách
Název práce v češtině: Prezentování stáří v reklamách
Název v anglickém jazyce: Presenting old age in television advertising
Klíčová slova: reklamy|stáří|senioři|masmédia|televize|stárnutí|reprezentování
Klíčová slova anglicky: advertising|old age|elderly|masmedia|television|ageing|representation
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra sociologie (21-KSOC)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Jiří Buriánek, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 25.06.2017
Datum zadání: 26.06.2017
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 18.07.2017
Datum a čas obhajoby: 06.09.2018 08:00
Datum odevzdání elektronické podoby:25.07.2018
Datum proběhlé obhajoby: 06.09.2018
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Markéta Sedláčková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Podle A. Reidla se bude budoucí marketingová činnost soustřeďovat více na občany starší padesáti let. Práci by se chtěla soustředit pouze na reklamy se seniory: s jakými produkty jsou senioři nejčastěji prezentováni a s jakými aktivitami jsou nejčastěji dáváni do souvislosti. Při zkoumání reklam bude možno mimo jiné ověřit, zda byly dodrženy marketingové zásady Davida Ogilvyho.
Cíle:
Zjistit, jaké produkty jsou v reklamě se seniorem nabízeny a jaké má reklama se seniorem téma. Zkoumání genderových rozdílů v zobrazování seniorů. Popsaní „typického“ reklamního seniora. Zjištění, zda je senior, který je v reklamě zobrazen, zároveň také cílovou skupinou produktu.
Metodika:
Analýza přechozích (českých i zahraničních) výzkumů. Obsahová analýza českých televizních reklam se seniory: zapisování jednotlivých reklam vysílaných na TV NOVA - nejsledovanější televize v České republice za rok 2016 (ATO - Nielsen Admosphere, 2017) a pozdější dohledání a analýza jejich nahrávek na internetu.
Hypotézy:
Způsoby zobrazování stáří v reklamách se příliš nezměnily.
Muži budou častěji zobrazováni samostatně.
Senioři jsou v nejčastěji zobrazování v reklamách souvisejících s lékařstvím a léky.
Seznam odborné literatury
Burns, R. (1988). A Two-Way TV System Operated by Senior Citizens. American Behavioral Scientist, 31(5), 576-587.http://dx.doi.org/10.1177/000276488031005006
Reidl, A. (2012). Senior - zákazník budoucnosti (1st ed.). Brno: BizBooks.
Oddělení pracovních sil, migrace a rovných příležitostí. (2014). Senioři v ČR (pp. 5 - 9). Praha: Český statistický úřad. Retrieved fromhttps://www.czso.cz/csu/czso/seniori-v-cr-2014-2gala5x0fg
České reklamy - Reklamy na TVspoty.cz. (2017). Tvspoty.cz. Retrieved 24 May 2017, fromhttp://www.tvspoty.cz/ceska-reklama/
Sedláková, R., & Vidovićová, L. (2005). Mediální analýza obrazu seniorů. Retrieved fromhttp://www.spvg.cz/medialni-analyza-obrazu-senioru/
ATO - Nielsen Admosphere. (2017). 15+ - ATO. Ato.cz. Retrieved 31 May 2017, fromhttp://www.ato.cz/vysledky/rocni-data/share/15
Ogilvy, D. (2007). O reklamě. Management Press.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK