Vliv fyzického, sociálního prostředí a rodičovských postojů na množství a složení hravého chování dětí.
Název práce v češtině: | Vliv fyzického, sociálního prostředí a rodičovských postojů na množství a složení hravého chování dětí. |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The influence of physical, social environment and parental views on the quantity and composition of play behaviour in children. |
Klíčová slova: | Dětská hra|fyzické prostředí|sociální prostředí|rodičovské postoje |
Klíčová slova anglicky: | Childrens play|physical environment|social environment|parental views |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (21-KPS) |
Vedoucí / školitel: | doc. RNDr. Marek Špinka, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 09.06.2017 |
Datum zadání: | 09.06.2017 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 26.06.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 06.09.2018 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 27.07.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 06.09.2018 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Andrea Kučerová |
Zásady pro vypracování |
Práce se zaměří na identifikaci hlavních faktorů, které ovlivňují množství a různorodost hravého chování dětí. Práce se bude zabývat aktivní, spontánní, pohybovou a interakční hrou, a to jak ve formě individuální, tak i sociální, tj. hrou mezi dětmi navzájem i mezi dětmi a dospělými. Významné faktory ovlivňující hru budou hledány v odborné a vědecké literatuře ve světovém měřítku. Půjde tedy o přehled zachycující působení fyzického, sociálního prostředí a rodičovských postojů k dětské hře na množství dětské pohybové hry. Návrh výzkumu bude odvozen od nálezů v první části práce a může být zaměřen například na ověření vlivu fyzického, sociálního prostředí a postojů rodičů na míru, spontaneitu a bohatost hravého chování zahrnujícího fyzický pohyb, což bude zjišťováno pomocí polostrukturovaných rozhovorů s dětmi. |
Seznam odborné literatury |
Gurholt K. P., Sanderud J. R. (2016). Curious play: children’s exploration of nature. Journal of Adventure Education and Outdoor Learning. 16(4), 318-329 Hyndman B., Benson A., Telford A. (2016). Active Play: Exploring the Influences on Children's School Playground Activities. American Journal of Play. 8(3), 325-344 Luchs A. , Fikus M.. A Comparative Study of Active Play on Differently Designed Playgrounds. Journal of Adventure Education and Outdoor Learning. 2013, 13(3), 206-222 Pellegrini, A. D., Smith P. K. (Eds.). (2005). The Nature of Play: Great Apes and Humans. New York: Guilford Press. Pellegrini, A. D. (Editor). (2011). The Oxford Handbook of the Development of Play. New York: Oxford University Press. |