Cesta k současné dramatice skrze komedii dell´arte a G. B. Andreiniho
Název práce v češtině: | Cesta k současné dramatice skrze komedii dell´arte a G. B. Andreiniho |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Journey towards current drama through commedia dell´ arte and G. B. Andreini |
Klíčová slova: | dramatika|commedia dell’arte|Andreini|divadlo|komedie dell'arte|Geisslers Hofcomoedianten |
Klíčová slova anglicky: | playwriting|commedia dell’arte|Andreini|theatre|Geisslers Hofcomoedianten |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav románských studií (21-URS) |
Vedoucí / školitel: | prof. PhDr. Jiří Pelán, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 09.06.2017 |
Datum zadání: | 12.06.2017 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 14.06.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 05.09.2019 13:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 29.07.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 05.09.2019 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Magdalena Žáčková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Tématem této bakalářské práce je osobnost a dílo významného italského komediografa G. B. Andreiniho, přičemž hlavní pozornost bude soustředěna k jeho hře Dvě komedie v komedii. Doporučuji tento postup: 1. Fenomén commedie dell’arte. 2. Osobnost a dílo G. B. Andreiniho. 3. Jeho hra Le due comedie in comedia (1623) 4. Inscenace této hry v podání souboru Geisslers Hoffcomoedianten (2014). 5. Závěr: v čem je Andreini inspirativní i pro dnešní divadelní praxi, jakým směrem se ubírají případné aktualizace. |
Seznam odborné literatury |
PRAMEN: Giovan Battista ANDREINI, Le due comedie in comedia, Venezia, Imberti, 1623; moderní edice in Commedie dell’Arte, a cura di Siro Ferrone, Milano, Mursia, 1986, II, pp. 17 LITERATURA: Karel KRATOCHVÍL, Komedie dell'arte doma i za hranicemi, Praha, Panorama, 1973; týž, Ze světa komedie dell'arte, Praha, Panorama, 1987. Maurizio REBAUDENGO, "Grandissima forza ha 'l piccolo fanciullo Amore": l'eterodossia erotica in Amore nello specchio di Giovan Battista Andreini, Sodoma, jaro-léto 1993, č. 5, s. 57-74; týž, Giovan Battista Andreini tra poetica e drammaturgia, Torino, Rosenberg & Sellier, 1994. Roberto TESSARI, Teatro e spettacolo nel Settecento, Roma – Bari, Laterza, 1995. Mirella SCHINO, Profilo del teatro italiano dal XV al XX secolo, Roma, Carocci, 2003. Petr PAVLOVSKÝ (ed.), Základní pojmy divadla. Teatrologický slovník, Praha, Libri –Národní divadlo, 2004. Jiří PELÁN (ed.), Slovník italských spisovatelů, Praha, Libri, 2004. Kateřina BOHADLOVÁ, Flaminio Scala a jeho Il Teatro delle Favole rappresentative v zrcadle doby: Morfologická analýza Scalových scénářů podle metody V. J. Proppa, Praha,Libri, 2005. Petr HAŠEK, Geisslers Hofcomoedianten. Principy barokního divadla a možnosti jejich využití v divadle současném, diplomová práce obhájená na KALD DAMU, Praha 2008. Kateřina BOHADLOVÁ, Astarto versus Atalanta. Heinrich Rademin, "Director Comicus" (1674-1731), v kontextu italskoněmecké divadelní dramaturgie počátku 18. století, diplomová práce obhájená na ÚRS FFUK 28. 4. 2009. Kateřina BOHADLOVÁ, Giovan Battista Andreini: Dvě komedie v komedii, Divadelní revue. 26, 2015, č. 2, s. 107-128. |