Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Cesta k současné dramatice skrze komedii dell´arte a G. B. Andreiniho
Název práce v češtině: Cesta k současné dramatice skrze komedii dell´arte a G. B. Andreiniho
Název v anglickém jazyce: Journey towards current drama through commedia dell´ arte and G. B. Andreini
Klíčová slova: dramatika|commedia dell’arte|Andreini|divadlo|komedie dell'arte|Geisslers Hofcomoedianten
Klíčová slova anglicky: playwriting|commedia dell’arte|Andreini|theatre|Geisslers Hofcomoedianten
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav románských studií (21-URS)
Vedoucí / školitel: prof. PhDr. Jiří Pelán, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 09.06.2017
Datum zadání: 12.06.2017
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 14.06.2017
Datum a čas obhajoby: 05.09.2019 13:00
Datum odevzdání elektronické podoby:29.07.2019
Datum proběhlé obhajoby: 05.09.2019
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Magdalena Žáčková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Tématem této bakalářské práce je osobnost a dílo významného italského komediografa G. B. Andreiniho, přičemž hlavní pozornost bude soustředěna k jeho hře Dvě komedie v komedii.
Doporučuji tento postup:
1. Fenomén commedie dell’arte.
2. Osobnost a dílo G. B. Andreiniho.
3. Jeho hra Le due comedie in comedia (1623)
4. Inscenace této hry v podání souboru Geisslers Hoffcomoedianten (2014).
5. Závěr: v čem je Andreini inspirativní i pro dnešní divadelní praxi, jakým směrem se ubírají případné aktualizace.
Seznam odborné literatury
PRAMEN:

Giovan Battista ANDREINI, Le due comedie in comedia, Venezia, Imberti, 1623; moderní edice in Commedie dell’Arte, a cura di Siro Ferrone, Milano, Mursia, 1986, II, pp. 17

LITERATURA:

Karel KRATOCHVÍL, Komedie dell'arte doma i za hranicemi, Praha, Panorama, 1973; týž, Ze světa komedie dell'arte, Praha, Panorama, 1987.
Maurizio REBAUDENGO, "Grandissima forza ha 'l piccolo fanciullo Amore": l'eterodossia erotica in Amore nello specchio di Giovan Battista Andreini, Sodoma, jaro-léto 1993, č. 5, s. 57-74; týž, Giovan Battista Andreini tra poetica e drammaturgia, Torino, Rosenberg & Sellier, 1994.
Roberto TESSARI, Teatro e spettacolo nel Settecento, Roma – Bari, Laterza, 1995.
Mirella SCHINO, Profilo del teatro italiano dal XV al XX secolo, Roma, Carocci, 2003.
Petr PAVLOVSKÝ (ed.), Základní pojmy divadla. Teatrologický slovník, Praha, Libri –Národní divadlo, 2004.
Jiří PELÁN (ed.), Slovník italských spisovatelů, Praha, Libri, 2004.
Kateřina BOHADLOVÁ, Flaminio Scala a jeho Il Teatro delle Favole rappresentative v zrcadle doby: Morfologická analýza Scalových scénářů podle metody V. J. Proppa, Praha,Libri, 2005.
Petr HAŠEK, Geisslers Hofcomoedianten. Principy barokního divadla a možnosti jejich využití v divadle současném, diplomová práce obhájená na KALD DAMU, Praha 2008.
Kateřina BOHADLOVÁ, Astarto versus Atalanta. Heinrich Rademin, "Director Comicus" (1674-1731), v kontextu italskoněmecké divadelní dramaturgie počátku 18. století, diplomová práce obhájená na ÚRS FFUK 28. 4. 2009.
Kateřina BOHADLOVÁ, Giovan Battista Andreini: Dvě komedie v komedii, Divadelní revue. 26, 2015, č. 2, s. 107-128.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK