Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Errors in the usage of article in advanced EFL learners with Spanish as L1
Název práce v češtině: Chyby v používání členů u pokročilých španělských mluvčích anglického jazyka
Název v anglickém jazyce: Errors in the usage of article in advanced EFL learners with Spanish as L1
Klíčová slova: mluvený jazyk|žákovský jazyk|chybová analýza|členy|reference|transfer
Klíčová slova anglicky: spoken language|learner language|error analysis|articles|reference|transfer
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Ústav anglického jazyka a didaktiky (21-UAJD)
Vedoucí / školitel: PhDr. Tomáš Gráf, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 06.06.2017
Datum zadání: 06.06.2017
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 06.06.2017
Datum a čas obhajoby: 19.06.2018 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:22.05.2018
Datum proběhlé obhajoby: 19.06.2018
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: prof. PhDr. Jan Čermák, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
The aim of this bachelor thesis is to carry out a contrastive interlanguage analysis of advanced learner English of speakers with L1 Spanish, and more specifically errors these speakers commit when using articles . The theoretical part will provide a brief description of the different kinds of reference in English and of the linguistic means English employs to refer to nouns. The data for the practical part will be drawn from a selection of speakers from the Spanish subcorpus of LINDSEI. The errors will be tagged and analysed with the aim of identifying the most error-prone areas for Spanish speakers of English.
Seznam odborné literatury
Biber, D. et al. Longman Grammar of Spoken and Written English. Harlow; New York: Pearson Education ESL, 1999.

Dušková, L. et al. Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny. Praha: Academia, 2006.

Götz, Sandra, Fluency in Native and Nonnative English Speech. Amsterdam and Philadelphia: John Benjamins, 2013.

Han, Na-Rae; Chodorow, Martin; Leacock, Claudia. Detecting Errors in English Article Usage by Non-native Speakers. National Language Engineering. 22 May 2006. 115-129.

Huddleston, Rodney D.; Pullum, Geoffrey K.. The Cambridge Grammar of the English Language. Cambridge University Press, 2002.

Ionin, Tania; Zubizarreta, Maria Luisa; Maldonado, Salvador Bautista. Sources of Linguistic Knowledge in the Second Language Acquisition of English Articles. Lingua. April 2008. 554-576.

LINDSEI

Morales, Alexandra. The Role of the L1 in the Acquisition of English Articles by Spanish Speaking Children. University of Illinois, 2011.

Quirk, R. A Comprehensive grammar of the English language. University of Michigan: Longman, 1985.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK