Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Celoživotní vzdělávání pro učitele
Název práce v češtině: Celoživotní vzdělávání pro učitele
Název v anglickém jazyce: Lifelong learning for teachers
Klíčová slova: Celoživotní vzdělávání|učitel|formy|cíle|kompetence|motivace
Klíčová slova anglicky: Lifelong learning|teacher|forms|goals|competencies|motivation
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 05.06.2017
Datum zadání: 05.06.2017
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 09.11.2018
Datum a čas obhajoby: 05.09.2018 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:12.07.2018
Datum proběhlé obhajoby: 05.09.2018
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná pracovníkem v zastoupení a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem této práce je získat poznatky ohledně dalšího vzdělávání učitelů. Práce je rozdělena do dvou částí – teoretické a praktické. Teoretická část obsahuje vymezení základních pojmů k tématu, legislativní vymezení, cíle, formy dalšího vzdělávání učitelů a jeho efektivitu. Dále způsoby, jak si učitelé další vzdělávání vybírají, a co je k němu motivuje. Také instituce, které další vzdělávání pedagogických pracovníků zajišťují. Cíle práce v této části byly naplněny.
Druhá část se zaměřuje na výzkumné otázky ohledně chápání pojmu dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, jeho forem, preferencí při výběru a podpory vedením školy. Pro sběr dat ve výzkumné části byla využita metoda polostrukturovaného rozhovoru. Cíle práce v této části byly částečně naplněny.
Seznam odborné literatury
ET 2020: strategický rámec evropské spolupráce ve vzdělávání a odborné přípravě. Praha: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, Odbor pro záležitosti EU, 2010. ISBN 978-80-254-6941-5.
KAŠPAROVÁ, Vendula. Národní zpráva šetření TALIS 2013. Praha: Česká školní inspekce, 2014. ISBN 978-80-905632-3-0.
KOHNOVÁ, Jana. Profesní rozvoj učitelů a cíle školního vzdělávání. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-7290-625-3.
LAZAROVÁ, Bohumíra. Cesty dalšího vzdělávání učitelů. Brno: Paido, 2006. ISBN 80-7315-114-6.

LAZAROVÁ, B., PROKOPOVÁ, A. Učitelé a jejich další vzdělávání: k některým psychologickým aspektům. Pedagogika, 2004, roč. 54, č. 3, s. 261 –273.
Národní program rozvoje vzdělávání v České republice: bílá kniha. Praha: Tauris, 2001. ISBN 80-211-0372-8.
PRŮCHA, Jan, ed. Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-546-2.

Strategie celoživotního učení ČR. Praha: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, c2007. ISBN 978-80-254-2218-2.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.

VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Být učitelem: co by měl učitel vědět o své profesi. 2., přeprac. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2007. ISBN 978-80-7290-325-2.

VETEŠKA, Jaroslav, ed. Celoživotní učení pro všechny - výzva 21. století: Lifelong learning for all - challenge of 21st century. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2014. ISBN 978-80-7452-047-1.
Vyhláška č. 317/2005 Sb. o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků v platném znění.
Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání ve znění pozdějších předpisů (školský zákon).
Zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících ve znění pozdějších předpisů.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK