Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vliv Mindfulness terapie na psychiku dítěte s Duální vyjímečností
Název práce v češtině: Vliv Mindfulness terapie na psychiku dítěte s Duální vyjímečností
Název v anglickém jazyce: The effect of Mindfulness therapy on the psyche of children with twice exceptional
Klíčová slova: Duální vyjímečnost|nadané dítě|Mindfulness|terapie všímanosti|Porucha pozornosti
Klíčová slova anglicky: Twice exceptional|Gifted child|Mindfulness|Mindfulness therapy|Attention Deficit Disorder
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: Mgr. Martina Švandová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 05.06.2017
Datum zadání: 05.06.2017
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 15.06.2017
Datum a čas obhajoby: 22.05.2018 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:14.04.2018
Datum proběhlé obhajoby: 22.05.2018
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práce představí míru vlivu Mindfulness terapie na psychiku dítěte s Duální vyjímečností. V teoretické části se práce bude zabývat problematikou nadání v kombinaci s ADD. Praktická část bude pojata formou případové studie zaměřené na popis změn psychického stavu dívky s Duální vyjímečností, a to před, v průběhu a po absolvování terapie.
Seznam odborné literatury
MILLER, Alice Prisoners of childhood: the drama of the gifted child and the search for the true self. New York: BasicBooks, 1996. ISBN 04-650-6287-3.
POVEY, Robert M. Educating the gifted child: the drama of the gifted child and the search for the true self. Hagerstown: Harper, 1980. ISBN 00-631-8147-9.
PORTEŠOVÁ, Šárka. Rozumově nadaní studenti s poruchou učení: cesty od školních výkonových paradoxů k úspěchu. Brno: Masarykova univerzita, 2014. ISBN 978-80-210-7520-7.
HAVIGEROVÁ, Jana Marie. Pět pohledů na nadání: cesty od školních výkonových paradoxů k úspěchu. Praha: Grada, 2011. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3857-4.
HŘÍBKOVÁ, Lenka. Nadání a nadaní: pedagogicko-psychologické přístupy, modely, výzkumy a jejich vztah ke školské praxi. Praha: Grada, 2009. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-1998-6.
PORTEŠOVÁ, Šárka. Skryté nadání: psychologická specifika rozumově nadaných žáků s dyslexií. Brno: Masarykova univerzita, 2009. Psyché (Grada). ISBN 978-80-210-5014-3.
PORTEŠOVÁ, Šárka. Rozumově nadané děti s dyslexií: psychologická specifika rozumově nadaných žáků s dyslexií. Praha: Portál, 2011. Psyché (Grada). ISBN 978-80-7367-990-3.
BURCH, Vidyamala a Danny PENMAN. Meditace pro zdraví: praktický průvodce pro zvládání bolesti, nemocí a stresu pomocí všímavosti. Praha: Grada Publishing, 2016. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-5619-6.
HASSON, Gill a Danny PENMAN. Technika Mindfulness: jak se vyvarovat duševní prokrastinace pomocí všímavosti a bdělé pozornosti. Praha: Grada, 2015. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-5213-6.
SINCLAIR, Michael a Josie SEYDEL. Všímavost: cesta ke zklidnění mysli pro ty, co nestíhají. Praha: Alferia, 2015. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-5554-0.
WILLIAMS, J. Mark G. a Danny PENMAN. Všímavost: jak najít klid v uspěchaném světě. Olomouc: ANAG, 2014. Psyché (Grada). ISBN 978-80-7263-906-9.
GERMER, Christopher K., Ronald D. SIEGEL a Paul R. FULTON. Mindfulness and psychotherapy: jak najít klid v uspěchaném světě. New York: Guilford Press, c2005. Psyché (Grada). ISBN 15-938-5139-1.
STEHLÍKOVÁ, Monika. Život s vysokou inteligencí: průvodce pro nadané dospělé a nadané děti. Praha: Grada, 2016. Psyché (Grada). ISBN 978-80-271-0101-6.
KABAT-ZINN, Jon, Libor VÁLEK. Život samá pohroma: jak čelit stresu, nemoci a bolesti pomocí moudrosti těla a mysli. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2016. Pod povrchem. ISBN 978-80-7555-012-5.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK