Sebepojetí dětí s ADHD
Název práce v češtině: | Sebepojetí dětí s ADHD |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Self – Concept in Children with ADHD |
Klíčová slova: | děti|ADHD|sebepojetí|vývoj|rodina |
Klíčová slova anglicky: | children|ADHD|selfconcept|development|family |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (21-KPS) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Veronika Šporclová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 01.06.2017 |
Datum zadání: | 01.06.2017 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 20.06.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 20.06.2018 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 01.05.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 20.06.2018 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Vladěna Janoušková |
Zásady pro vypracování |
Porucha aktivity a pozornosti je neurovývojová porucha, jejíž symptomy ovlivňují každodenní fungování dítěte v různých oblastech. Častější kritika, tresty, selhávání v sociálních vztazích i ve vzdělávacím procesu mohou mít negativní dopad na sebepojetí dítěte. Cílem první části bakalářské práce je věnovat se sebepojetí dětí zejména ve spojitosti s rozličnými prostředími, která mají velký vliv na vývoj sebepojetí. Mezi ně patří zejména rodina, školní třída nebo zájmové kroužky. Projekt pak navrhne možnosti zkoumání sebepojetí dětí s ADHD s praktickým využitím poznatků pro následné psychologické poradenství. |
Seznam odborné literatury |
Blatný, M. a kol. (2010). Psychologie osobnosti: Hlavní témata, současné přístupy. Praha: Grada. Drtílková, I. (2006). Dítě s hyperkinetickou poruchou. Praha: Gasset. DuPaul, G. J., Barkley, R. A., & Stoner, G. (1994). ADHD in the schools: assessment and intervention strategies. New York: Guilford Press. Goetz, M., Uhlíková, P. (2009). ADHD: Porucha pozornosti s hyperaktivitou. Praha: Galén. Jucovičová, D., Žáčková H. (2010). Neklidné a nesoustředěné dítě ve škole a v rodině. Praha: Grada. Munden, A., Arcelus, J. (2002). Poruchy pozornosti a hyperaktivita. Přehled současných poznatků a přístupů pro rodiče a odborníky. Praha: Portál. Svoboda, M., Krejčířová, D., Vágnerová, M. (2001). Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál. Weiss, G., & Hechtman, L. T. (1993). Hyperactive children grown up: ADHD in children, adolescents, and adults (2nd ed.). New York: Guilford Press. |