Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Sebepojetí dětí s ADHD
Název práce v češtině: Sebepojetí dětí s ADHD
Název v anglickém jazyce: Self – Concept in Children with ADHD
Klíčová slova: děti|ADHD|sebepojetí|vývoj|rodina
Klíčová slova anglicky: children|ADHD|selfconcept|development|family
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: Mgr. Veronika Šporclová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 01.06.2017
Datum zadání: 01.06.2017
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 20.06.2017
Datum a čas obhajoby: 20.06.2018 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:01.05.2018
Datum proběhlé obhajoby: 20.06.2018
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Vladěna Janoušková
 
 
 
Zásady pro vypracování
Porucha aktivity a pozornosti je neurovývojová porucha, jejíž symptomy ovlivňují každodenní fungování dítěte v různých oblastech. Častější kritika, tresty, selhávání v sociálních vztazích i ve vzdělávacím procesu mohou mít negativní dopad na sebepojetí dítěte. Cílem první části bakalářské práce je věnovat se sebepojetí dětí zejména ve spojitosti s rozličnými prostředími, která mají velký vliv na vývoj sebepojetí. Mezi ně patří zejména rodina, školní třída nebo zájmové kroužky.
Projekt pak navrhne možnosti zkoumání sebepojetí dětí s ADHD s praktickým využitím poznatků pro následné psychologické poradenství.
Seznam odborné literatury
Blatný, M. a kol. (2010). Psychologie osobnosti: Hlavní témata, současné přístupy. Praha: Grada.

Drtílková, I. (2006). Dítě s hyperkinetickou poruchou. Praha: Gasset.

DuPaul, G. J., Barkley, R. A., & Stoner, G. (1994). ADHD in the schools: assessment and intervention strategies. New York: Guilford Press.

Goetz, M., Uhlíková, P. (2009). ADHD: Porucha pozornosti s hyperaktivitou. Praha: Galén.

Jucovičová, D., Žáčková H. (2010). Neklidné a nesoustředěné dítě ve škole a v rodině. Praha: Grada.

Munden, A., Arcelus, J. (2002). Poruchy pozornosti a hyperaktivita. Přehled současných poznatků a přístupů pro rodiče a odborníky. Praha: Portál.

Svoboda, M., Krejčířová, D., Vágnerová, M. (2001). Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál.

Weiss, G., & Hechtman, L. T. (1993). Hyperactive children grown up: ADHD in children, adolescents, and adults (2nd ed.). New York: Guilford Press.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK