Současné tendence ve výchově dětí v rodině
Název práce v češtině: | Současné tendence ve výchově dětí v rodině |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Contemporary trends of education of children in family |
Klíčová slova: | výchova|rodina|děti|autority|výchovný styly |
Klíčová slova anglicky: | education|family|children|authority|education styles |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 31.05.2017 |
Datum zadání: | 31.05.2017 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 18.04.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 21.05.2018 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 19.04.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 21.05.2018 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná pracovníkem v zastoupení a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Markéta Pelzová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Tato bakalářská práce nese název Současné tendence ve výchově dětí v rodině. Z názvu je patrné, že se práce věnuje především aktuálním výchovným směrům, které reagují na změny jak globálního, tak společenského charakteru. Práce je koncipována teoreticky a jejím hlavním cílem je popsat několik současných výchovných tendencí a vytyčit jejich společné znaky. Bakalářská práce je dělená na dvě pomyslné části. Jedna se zabývá pojmovým vymezením a obecným pojetí témat rodiny a výchovy. Druhá, obsáhlejší část se zaměřuje na popis pěti vybraných výchovných směrů a jejich následné shrnutí. V práci najdeme filozofické zamyšlení nad povzbuzováním individualismu a jeho dopadu na život jednotlivců. Mimo jiné se v této bakalářské práci setkáváme s odkazy na klasické autory, které nepochybně ovlivnily současnou pojetí výchovy. |
Seznam odborné literatury |
CACH, Josef. J.J.Rousseau a jeho pedagogický odkaz: Z dějin pedagogiky. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1967. ČÁP, Jan. Psychologie výchovy a vyučování. Praha: Karolinum, 1993, 415 s. ISBN 80-706-6534-3. ČÁP, Jan. Psychologie mnohostranného vývoje člověka. Praha: Státní Pedagogické Nakl, 1990, 292 s. ISBN 80-042-2967-0. FINKIELKRAUT, Alain. Destrukce myšlení. Druhé. Brno: Atlantis, 1993, 112 s. Prameny roku 1989. ISBN 80-7108-063-2. HECKMANN, Helle. Pomalé rodičovství: vědomá péče o děti – inspirativní přístup školky Nøkken. Praha: DharmaGaia, 2016, 145 s. Šťastné dítě (DharmaGaia). ISBN 978-80-7436-062-6. HODGKINSON, Tom. Líný rodič: lenošením a nečinností k lepšímu rodičovství: zaručený návod, jak být pohodovým rodičem. Brno: Jota, 2009, 248 s. ISBN 978-80-7217-665-6. KOUCKÁ, Pavla. Uvolněné rodičovství: rozumně, citlivě a s menším nasazením. Praha: Portál, 2017, 200 s. ISBN 978-80-262-1275-1. KOPŘIVA, Pavel. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2005, 282 s. ISBN 80-901-8736-6. LIPOVETSKY, Gilles. Éra prázdnoty: Úvahy o současném individualismu. Praha: Prostor, 2003. ISBN 80-7260-085-0.10. MÁDROVÁ, Eva. Zkuste být dítětem. Praha: Portál, 1998. Rádci pro rodiče a vychovatele. ISBN 80-717-8229-7. MARKHAM, Laura. Aha! Rodičovství: jak přestat křičet a začít žít s dětmi v harmonii. V Praze: Tady a teď, 2015, 288 s. ISBN 978-80-88130-03-1. MATOUŠEK, Oldřich. Slovník sociální práce. Vydání třetí. Praha: Portál, 2016, 272 s. ISBN 978-80-262-1154-9. MOŽNÝ, Ivo. Rodina vysokoškolsky vzdělaných manželů. Brno: Univerzita J.E. Purkyně, 1983. RISO, Lawrence P. Cognitive schemas and core beliefs in psychological problems: a scientist-practitioner guide. Washington, DC: American Psychological Association, c2007, 240 s. ISBN 978-159-1477-822. |