Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Současné tendence ve výchově dětí v rodině
Název práce v češtině: Současné tendence ve výchově dětí v rodině
Název v anglickém jazyce: Contemporary trends of education of children in family
Klíčová slova: výchova|rodina|děti|autority|výchovný styly
Klíčová slova anglicky: education|family|children|authority|education styles
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 31.05.2017
Datum zadání: 31.05.2017
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 18.04.2018
Datum a čas obhajoby: 21.05.2018 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:19.04.2018
Datum proběhlé obhajoby: 21.05.2018
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná pracovníkem v zastoupení a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Markéta Pelzová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Tato bakalářská práce nese název Současné tendence ve výchově dětí v rodině. Z názvu je patrné, že se práce věnuje především aktuálním výchovným směrům, které reagují na změny jak globálního, tak společenského charakteru. Práce je koncipována teoreticky a jejím hlavním cílem je popsat několik současných výchovných tendencí a vytyčit jejich společné znaky. Bakalářská práce je dělená na dvě pomyslné části. Jedna se zabývá pojmovým vymezením a obecným pojetí témat rodiny a výchovy. Druhá, obsáhlejší část se zaměřuje na popis pěti vybraných výchovných směrů a jejich následné shrnutí. V práci najdeme filozofické zamyšlení nad povzbuzováním individualismu a jeho dopadu na život jednotlivců. Mimo jiné se v této bakalářské práci setkáváme s odkazy na klasické autory, které nepochybně ovlivnily současnou pojetí výchovy.
Seznam odborné literatury
CACH, Josef. J.J.Rousseau a jeho pedagogický odkaz: Z dějin pedagogiky. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1967.
ČÁP, Jan. Psychologie výchovy a vyučování. Praha: Karolinum, 1993, 415 s. ISBN 80-706-6534-3.
ČÁP, Jan. Psychologie mnohostranného vývoje člověka. Praha: Státní Pedagogické Nakl, 1990, 292 s. ISBN 80-042-2967-0.
FINKIELKRAUT, Alain. Destrukce myšlení. Druhé. Brno: Atlantis, 1993, 112 s. Prameny roku 1989. ISBN 80-7108-063-2.
HECKMANN, Helle. Pomalé rodičovství: vědomá péče o děti – inspirativní přístup školky Nøkken. Praha: DharmaGaia, 2016, 145 s. Šťastné dítě (DharmaGaia). ISBN 978-80-7436-062-6.
HODGKINSON, Tom. Líný rodič: lenošením a nečinností k lepšímu rodičovství: zaručený návod, jak být pohodovým rodičem. Brno: Jota, 2009, 248 s. ISBN 978-80-7217-665-6.
KOUCKÁ, Pavla. Uvolněné rodičovství: rozumně, citlivě a s menším nasazením. Praha: Portál, 2017, 200 s. ISBN 978-80-262-1275-1.
KOPŘIVA, Pavel. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2005, 282 s. ISBN 80-901-8736-6.
LIPOVETSKY, Gilles. Éra prázdnoty: Úvahy o současném individualismu. Praha: Prostor, 2003. ISBN 80-7260-085-0.10. MÁDROVÁ, Eva. Zkuste být dítětem. Praha: Portál, 1998. Rádci pro rodiče a vychovatele. ISBN 80-717-8229-7.
MARKHAM, Laura. Aha! Rodičovství: jak přestat křičet a začít žít s dětmi v harmonii. V Praze: Tady a teď, 2015, 288 s. ISBN 978-80-88130-03-1.
MATOUŠEK, Oldřich. Slovník sociální práce. Vydání třetí. Praha: Portál, 2016, 272 s. ISBN 978-80-262-1154-9.
MOŽNÝ, Ivo. Rodina vysokoškolsky vzdělaných manželů. Brno: Univerzita J.E. Purkyně, 1983.
RISO, Lawrence P. Cognitive schemas and core beliefs in psychological problems: a scientist-practitioner guide. Washington, DC: American Psychological Association, c2007, 240 s. ISBN 978-159-1477-822.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK