Osobnost učitele a připravenost na pedagogickou profesi
Název práce v češtině: | Osobnost učitele a připravenost na pedagogickou profesi |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Teacher´s personality and preparedness for teaching profession |
Klíčová slova: | osobnost|učitel|pedagogická profese|pedagogická příprava|vzdělávání učitelů |
Klíčová slova anglicky: | personality|teacher|educational profession|pedagogical preparation|teacher education |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Martin Strouhal, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 31.05.2017 |
Datum zadání: | 31.05.2017 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 13.09.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 21.05.2018 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 19.04.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 21.05.2018 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Jaroslav Koťa |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce bude charakterizovat učitelskou profesi v kontextech soudobého diskursu o vzdělání a společenských očekávání v oblasti výkonu učitelského povolání. Pozornost bude věnována vybraným požadavkům na výkon učitelské profese a celkové situaci v oblasti pedagogické přípravy budoucích učitelů. S rostoucím významem kvality vzdělávání ve společnosti vědění zaměřenost bude na úzce související otázku na kvality učitelů. Jak zefektivnit přípravu za stávajících podmínek a jakými prostředky ovlivnit osobnost učitele. |
Seznam odborné literatury |
ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Vyd. 2. Praha: Portál (vydavatelství), 2007. ISBN 978-80-7367-273-7. ČERNÝ, Josef. Snahy a práce učitele. Praha: Dědictví Komenského, 1904. DYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. Učitel příprava na profesi. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2863-6. HAVLÍK, Radomír. Učitelské povolání z pohledu sociálních věd. Praha: Univerzita Karlova, 1998. ISBN 80-86039-72-2. HRABAL, Vladimír a Isabella PAVELKOVÁ. Jaký jsem učitel. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-755-8. KOPŘIVA, Karel. Lidský vztah jako součást profese. Vydání osmé, v Portále sedmé. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1147-1. PRŮCHA, Jan. Učitel: současné poznatky o profesi. Praha: Portál (vydavatelství), 2002. ISBN 80-7178-621-7. SPILKOVÁ, Vladimíra a Jaroslava VAŠUTOVÁ. Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání: výzkumný záměr : úvodní teoreticko-metodologické studie : 2008. V Praze: Univerzita Karlova, 2008. ISBN 978-80-7290-384-9. STROUHAL (ED.), Martin. Učit se být učitelem: K vybraným problémům učitelského vzdělávání. Praha: Karolinum, 2016. ISBN 978-80-246-3465-4. SZTABLOVÁ, Danuše. Estetika edukace jako problém, pojem a jeden z možných principů koncepce profesní přípravy učitelů. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2015. ISBN 978-80-7464-791-8. ŠTECH, S. A KOL. Stát se učitelem, Praha: PedF UK 1995. VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Vzděláváme budoucí učitele: nové přístupy k pedagogicko-psychologické přípravě studentů učitelství. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-405-2. |