Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Osobnost učitele a připravenost na pedagogickou profesi
Název práce v češtině: Osobnost učitele a připravenost na pedagogickou profesi
Název v anglickém jazyce: Teacher´s personality and preparedness for teaching profession
Klíčová slova: osobnost|učitel|pedagogická profese|pedagogická příprava|vzdělávání učitelů
Klíčová slova anglicky: personality|teacher|educational profession|pedagogical preparation|teacher education
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Martin Strouhal, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 31.05.2017
Datum zadání: 31.05.2017
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 13.09.2017
Datum a čas obhajoby: 21.05.2018 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:19.04.2018
Datum proběhlé obhajoby: 21.05.2018
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Jaroslav Koťa
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce bude charakterizovat učitelskou profesi v kontextech soudobého diskursu o vzdělání a společenských očekávání v oblasti výkonu učitelského povolání. Pozornost bude věnována vybraným požadavkům na výkon učitelské profese a celkové situaci v oblasti pedagogické přípravy budoucích učitelů. S rostoucím významem kvality vzdělávání ve společnosti vědění zaměřenost bude na úzce související otázku na kvality učitelů. Jak zefektivnit přípravu za stávajících podmínek a jakými prostředky ovlivnit osobnost učitele.
Seznam odborné literatury
ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Vyd. 2. Praha: Portál (vydavatelství), 2007. ISBN 978-80-7367-273-7.
ČERNÝ, Josef. Snahy a práce učitele. Praha: Dědictví Komenského, 1904.
DYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. Učitel příprava na profesi. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2863-6.
HAVLÍK, Radomír. Učitelské povolání z pohledu sociálních věd. Praha: Univerzita Karlova, 1998. ISBN 80-86039-72-2.
HRABAL, Vladimír a Isabella PAVELKOVÁ. Jaký jsem učitel. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-755-8.
KOPŘIVA, Karel. Lidský vztah jako součást profese. Vydání osmé, v Portále sedmé. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1147-1.
PRŮCHA, Jan. Učitel: současné poznatky o profesi. Praha: Portál (vydavatelství), 2002. ISBN 80-7178-621-7.
SPILKOVÁ, Vladimíra a Jaroslava VAŠUTOVÁ. Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání: výzkumný záměr : úvodní teoreticko-metodologické studie : 2008. V Praze: Univerzita Karlova, 2008. ISBN 978-80-7290-384-9.
STROUHAL (ED.), Martin. Učit se být učitelem: K vybraným problémům učitelského vzdělávání. Praha: Karolinum, 2016. ISBN 978-80-246-3465-4.
SZTABLOVÁ, Danuše. Estetika edukace jako problém, pojem a jeden z možných principů koncepce profesní přípravy učitelů. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2015. ISBN 978-80-7464-791-8.
ŠTECH, S. A KOL. Stát se učitelem, Praha: PedF UK 1995.
VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Vzděláváme budoucí učitele: nové přístupy k pedagogicko-psychologické přípravě studentů učitelství. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-405-2.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK