Sociální dovednosti učitele a možnosti jejich poznávání a efektivního uplatňování
Název práce v češtině: | Sociální dovednosti učitele a možnosti jejich poznávání a efektivního uplatňování |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Social skills of the teacher and the possibilities of its recognition and effective application |
Klíčová slova: | Funkce učitele|Osobnost učitele|Profesní dovednosti učitele|Sociální dovednosti|Sociální kompetence |
Klíčová slova anglicky: | Professional skills of the teacher|Social competence|Social skills|Teacher's function|Teacher's personality |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (21-KPS) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Ilona Gillernová, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 31.05.2017 |
Datum zadání: | 31.05.2017 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 01.06.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 09.09.2019 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 10.07.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 09.09.2019 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná pracovníkem v zastoupení a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Václav Mertin |
Zásady pro vypracování |
V bakalářské práci se budu věnovat profesním dovednostem učitele, zejména dovednostem sociálně-psychologického charakteru. Jsou to dovednosti, které podporují efektivní interakci učitele a žáka a podílejí se na kognitivní i sociální složce vývoje žáka. Zaměřím se zejména na možnosti poznávání sociálních dovedností učitele, na jejich charakteristiku a vymezení, jak je předkládá současná česká i zahraniční odborná literatura. Diagnostika sociálních dovedností učitele je další důležitou částí práce a budou v ní uvedeny i vybrané výsledky výzkumů této tématiky. Návrh výzkumného projektu bude mít smíšený výzkumný design, zaměří se na kvantitativní šetření u učitelů základních a středních škol a analýzy videozáznamu malé skupiny učitelů a jejich edukační interakce se žáky. |
Seznam odborné literatury |
Antoniou, P. (2013). A Longitudinal Study Investigating Relations Between Stages of Effective Teaching, Teaching Expirience, and Teacher Professional Development Approaches. The Journal of Classroom Interaction, 48 (2), 25-40. Gillernová, I., Krejčová, L., a kol. (2012). Sociální dovednosti ve škole. (1. vyd., 248 s.) Praha: Grada. Jennings, J. L., DiPrete, A. (2010). Teacher Effects on Social and Behavioral Skills in Early Elementary School. Sociology of Education, 83 (2), 135-159. Kyriacou, Ch. (1996). Klíčové dovednosti učitele. Cesty k lepšímu vyučování. (1. vyd., 153 s.) Praha: Portál. Riggio, R. E., Reichard, R. R. J. (2008). The emotional and social intelligences of effective leadership: An emotional and social sklil approach. Journal of Managerial Psychology, 23 (2), 169-185. Tynes-Jones, J. M. (2006). A social skills program in third grade classrooms. ProQuest Dissertations and Theses, 1-115. |