Inkluzivní praxe současné školy a mimořádně nadané dítě
Název práce v češtině: | Inkluzivní praxe současné školy a mimořádně nadané dítě |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Inclusive practice of the current school and gifted child |
Klíčová slova: | základní škola|dítě|nadání|inkluze|vzdělávání |
Klíčová slova anglicky: | primary school|children|talent|inclusion|education |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Jitka Lorenzová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 30.05.2017 |
Datum zadání: | 30.05.2017 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 01.12.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 18.06.2019 08:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 06.05.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 18.06.2019 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. Mgr. Kateřina Zábrodská, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je na základě případových studií ukázat specifika inkluzivních opatření využívaných na podporu mimořádně nadaných dětí v základním vzdělávání.
Práce bude mít teoreticko-empirický charakter. Teorie se zaměří na problematiku inkluze mimořádně nadaných dětí, zvolená podpůrná opatření, diagnostiku a specifika různého talentu a na možnosti pedagogické práce s mimořádně nadanými dětmi. Budou užity zejména metody teoretický analýzy a metody interpretativní. Výzkumná část bude na základě zpracování kvalitativních případových studií hledat odpověď na výzkumnou otázku "Jak probíhá inkluze dětí s mimořádným nadáním". |
Seznam odborné literatury |
MUDRÁK, Jiří. Nadané děti a jejich rozvoj. Praha: Grada, 2015. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5089-7.
PORTEŠOVÁ, Šárka. Rozumově nadaní studenti s poruchou učení: cesty od školních výkonových paradoxů k úspěchu. Brno: Masarykova univerzita, 2014. ISBN 978-80-210-7520-7. PORTEŠOVÁ, Šárka. Rozumově nadané děti s dyslexií. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-990-3. HAVIGEROVÁ, Jana Marie. Pět pohledů na nadání. Praha: Grada, 2011. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3857-4. PORTEŠOVÁ, Šárka. Skryté nadání: psychologická specifika rozumově nadaných žáků s dyslexií. Brno: Masarykova univerzita, 2009. ISBN 978-80-210-5014-3. HŘÍBKOVÁ, Lenka. Nadání a nadaní: pedagogicko-psychologické přístupy, modely, výzkumy a jejich vztah ke školské praxi. Praha: Grada, 2009. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-1998-6. MÖNKS, F. J. a Irene H. YPENBURG. Nadané dítě: rukověť pro rodiče a učitele. Praha: Grada, 2002. Výchova a vzdělávání. ISBN 80-247-0445-5. LANDAU, Erika. Odvaha k nadání. Praha: Akropolis, 2007. ISBN 978-80-86903-48-4. HENDL, Jan. Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha: Karolinum, 1997. ISBN 80-7184-549-3. HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2. ZELINKOVÁ, Olga. Poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD. Vyd. 12. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0875-4. |