Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Inkluzivní praxe současné školy a mimořádně nadané dítě
Název práce v češtině: Inkluzivní praxe současné školy a mimořádně nadané dítě
Název v anglickém jazyce: Inclusive practice of the current school and gifted child
Klíčová slova: základní škola|dítě|nadání|inkluze|vzdělávání
Klíčová slova anglicky: primary school|children|talent|inclusion|education
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Jitka Lorenzová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 30.05.2017
Datum zadání: 30.05.2017
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 01.12.2017
Datum a čas obhajoby: 18.06.2019 08:00
Datum odevzdání elektronické podoby:06.05.2019
Datum proběhlé obhajoby: 18.06.2019
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. Mgr. Kateřina Zábrodská, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce je na základě případových studií ukázat specifika inkluzivních opatření využívaných na podporu mimořádně nadaných dětí v základním vzdělávání.
Práce bude mít teoreticko-empirický charakter.
Teorie se zaměří na problematiku inkluze mimořádně nadaných dětí, zvolená podpůrná opatření, diagnostiku a specifika různého talentu a na možnosti pedagogické práce s mimořádně nadanými dětmi. Budou užity zejména metody teoretický analýzy a metody interpretativní.
Výzkumná část bude na základě zpracování kvalitativních případových studií hledat odpověď na výzkumnou otázku "Jak probíhá inkluze dětí s mimořádným nadáním".
Seznam odborné literatury
MUDRÁK, Jiří. Nadané děti a jejich rozvoj. Praha: Grada, 2015. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5089-7.
PORTEŠOVÁ, Šárka. Rozumově nadaní studenti s poruchou učení: cesty od školních výkonových paradoxů k úspěchu. Brno: Masarykova univerzita, 2014. ISBN 978-80-210-7520-7.
PORTEŠOVÁ, Šárka. Rozumově nadané děti s dyslexií. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-990-3.
HAVIGEROVÁ, Jana Marie. Pět pohledů na nadání. Praha: Grada, 2011. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3857-4.
PORTEŠOVÁ, Šárka. Skryté nadání: psychologická specifika rozumově nadaných žáků s dyslexií. Brno: Masarykova univerzita, 2009. ISBN 978-80-210-5014-3.
HŘÍBKOVÁ, Lenka. Nadání a nadaní: pedagogicko-psychologické přístupy, modely, výzkumy a jejich vztah ke školské praxi. Praha: Grada, 2009. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-1998-6.
MÖNKS, F. J. a Irene H. YPENBURG. Nadané dítě: rukověť pro rodiče a učitele. Praha: Grada, 2002. Výchova a vzdělávání. ISBN 80-247-0445-5.
LANDAU, Erika. Odvaha k nadání. Praha: Akropolis, 2007. ISBN 978-80-86903-48-4.
HENDL, Jan. Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha: Karolinum, 1997. ISBN 80-7184-549-3.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
ZELINKOVÁ, Olga. Poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD. Vyd. 12. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0875-4.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK