Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Lekce Informační gramotnosti zaměřené na osoby s mentálním handicapem
Název práce v češtině: Lekce Informační gramotnosti zaměřené na osoby s mentálním handicapem
Název v anglickém jazyce: Information literacy lessons focused on people with intellectual disabilities
Klíčová slova: Lekce informační gramotnosti|mentální retardace|knihovny|osoby se specifickými potřebami|osoby s mentálním postižením
Klíčová slova anglicky: Lectures of information literacy|mental retardation|libraries|people with special needs|people with intellecual dissabilities
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK)
Vedoucí / školitel: PhDr. Hana Landová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 29.05.2017
Datum zadání: 29.05.2017
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 14.06.2017
Datum a čas obhajoby: 21.06.2021 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:06.05.2021
Datum proběhlé obhajoby: 21.06.2021
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Zmapováni Lekcí informační gramotnosti zaměřené na osoby s mentálním handicapem v ČR.
Vytvoření metodických pokynů pro tvorbu lekce Informační gramotnosti zaměřené na osoby s mentálním handicapem.

Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.

Osnova:
Teoretická část
Příčiny vzniku mentální retardace
Kategorie mentální retardace
Vzdělávání osob s mentálním handicapem
Integrace osob s mentálních handicapem
Standard Handicap Friendly
Zmapování situace v ČR, lekce IG pro mentálně handicapované
Praktická část:
Výsledky výzkumu v ČR
Srovnání lekcí IG v rámci ČR
Návrh lekce Informační gramotnosti
Seznam odborné literatury
RAGAINS, Patrick a Kimberly THORNTON. Information literacy instruction that works: a guide to teaching by discipline and student population. Second edition. Chicago, Illinois: Neal-Schuman, 2013. ISBN 9781555708740.

CERNIŇÁKOVÁ, Eva a Helena HUBATKOVÁ SELUCKÁ, ed. Rovný přístup - Standard Handicap Friendly: metodická příručka pro práci knihoven s uživateli s postižením. Praha: Národní knihovna České republiky - Knihovnický institut, 2014. ISBN 978-80-7050-641-7

ALBERTSON, Dan, Maryann S. WHITAKER a R. Alexander PERRY. Developing and Organizing a Community Engagement Project That Provides Technology Literacy Training to Persons with Intellectual Disabilities. Journal of Education for Library and Information Science [online]. 2011, 52(2), 142 [cit. 2017-05-22]. ISSN 07485786. Dostupné z: EBSCOhost Dostupné také z:http://www.jstor.org/stable/41308889

ALBERTSON, Dan a Maryann S. WHITAKER. A Service-Learning Framework to Support an MLIS Core Curriculum. Journal of Education for Library [online]. 2011, 52(2), 152-163 [cit. 2017-05-22]. ISSN 07485786. Dostupné z: EBSCOhost
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK