Lekce Informační gramotnosti zaměřené na osoby s mentálním handicapem
Název práce v češtině: | Lekce Informační gramotnosti zaměřené na osoby s mentálním handicapem |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Information literacy lessons focused on people with intellectual disabilities |
Klíčová slova: | Lekce informační gramotnosti|mentální retardace|knihovny|osoby se specifickými potřebami|osoby s mentálním postižením |
Klíčová slova anglicky: | Lectures of information literacy|mental retardation|libraries|people with special needs|people with intellecual dissabilities |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Hana Landová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 29.05.2017 |
Datum zadání: | 29.05.2017 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 14.06.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 21.06.2021 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 06.05.2021 |
Datum proběhlé obhajoby: | 21.06.2021 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Zmapováni Lekcí informační gramotnosti zaměřené na osoby s mentálním handicapem v ČR. Vytvoření metodických pokynů pro tvorbu lekce Informační gramotnosti zaměřené na osoby s mentálním handicapem. Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. Osnova: Teoretická část Příčiny vzniku mentální retardace Kategorie mentální retardace Vzdělávání osob s mentálním handicapem Integrace osob s mentálních handicapem Standard Handicap Friendly Zmapování situace v ČR, lekce IG pro mentálně handicapované Praktická část: Výsledky výzkumu v ČR Srovnání lekcí IG v rámci ČR Návrh lekce Informační gramotnosti |
Seznam odborné literatury |
RAGAINS, Patrick a Kimberly THORNTON. Information literacy instruction that works: a guide to teaching by discipline and student population. Second edition. Chicago, Illinois: Neal-Schuman, 2013. ISBN 9781555708740. CERNIŇÁKOVÁ, Eva a Helena HUBATKOVÁ SELUCKÁ, ed. Rovný přístup - Standard Handicap Friendly: metodická příručka pro práci knihoven s uživateli s postižením. Praha: Národní knihovna České republiky - Knihovnický institut, 2014. ISBN 978-80-7050-641-7 ALBERTSON, Dan, Maryann S. WHITAKER a R. Alexander PERRY. Developing and Organizing a Community Engagement Project That Provides Technology Literacy Training to Persons with Intellectual Disabilities. Journal of Education for Library and Information Science [online]. 2011, 52(2), 142 [cit. 2017-05-22]. ISSN 07485786. Dostupné z: EBSCOhost Dostupné také z:http://www.jstor.org/stable/41308889 ALBERTSON, Dan a Maryann S. WHITAKER. A Service-Learning Framework to Support an MLIS Core Curriculum. Journal of Education for Library [online]. 2011, 52(2), 152-163 [cit. 2017-05-22]. ISSN 07485786. Dostupné z: EBSCOhost |