Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Analýza mediálního obrazu počítačové hry This War of Mine
Název práce v češtině: Analýza mediálního obrazu počítačové hry This War of Mine
Název v anglickém jazyce: Analysis of the media coverage of computer game This War of Mine
Klíčová slova: počítačové hry|etika|This War of Mine|rámcová analýza|online média
Klíčová slova anglicky: computer games|ethics|This War of Mine|frame analysis|online media
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK)
Vedoucí / školitel: Mgr. Lukáš Kolek, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 24.05.2017
Datum zadání: 31.05.2017
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 15.06.2017
Datum a čas obhajoby: 28.01.2019 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:17.12.2018
Datum proběhlé obhajoby: 28.01.2019
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. Mgr. Vít Šisler, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Počítačové hry s válečným zaměřením představují pro své hráče významný zdroj informací o daném konfliktu. Samotné zobrazení konfliktu je však mnohdy zjednodušující či přímo potlačující morální a etické otázky s ním spojené. Hra This War of Mine se stala první komerčně úspěšnou válečnou počítačovou hrou, která svůj profil naopak na těchto morálních a etických otázkách postavila a hráči představuje vojenský konflikt z pohledu civilisty.

Cílem této práce je zjistit, jakým způsobem byly tyto skutečnosti reflektovány v médiích, která o této hře psala. Porovnáváno bude pokrytí mezi online médii zaměřenými na herní tematiku a těmi, jejichž primární zaměření se této problematice nevěnuje. Metodologie: obsahová analýza dat.

Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
JUUL, Jesper. Half-real: video games between real rules and fictional worlds. Cambridge: MIT Press, 2005. ISBN 0262101106.
KLEVJER, Rune. What is the Avatar? Fiction and embodiment in avatar-based singleplayer computer games. Norsko: University of Bergen, Department of Information Science and Media Studies, 2006. Vedoucí práce Jostein Gripsrud.
SICART, Miguel. The ethics of computer games. Cambridge : MIT Press, 2009. ISBN 9780262516624.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK