Analýza mediálního obrazu počítačové hry This War of Mine
Název práce v češtině: | Analýza mediálního obrazu počítačové hry This War of Mine |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Analysis of the media coverage of computer game This War of Mine |
Klíčová slova: | počítačové hry|etika|This War of Mine|rámcová analýza|online média |
Klíčová slova anglicky: | computer games|ethics|This War of Mine|frame analysis|online media |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Lukáš Kolek, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 24.05.2017 |
Datum zadání: | 31.05.2017 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 15.06.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 28.01.2019 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 17.12.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 28.01.2019 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. Mgr. Vít Šisler, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Počítačové hry s válečným zaměřením představují pro své hráče významný zdroj informací o daném konfliktu. Samotné zobrazení konfliktu je však mnohdy zjednodušující či přímo potlačující morální a etické otázky s ním spojené. Hra This War of Mine se stala první komerčně úspěšnou válečnou počítačovou hrou, která svůj profil naopak na těchto morálních a etických otázkách postavila a hráči představuje vojenský konflikt z pohledu civilisty. Cílem této práce je zjistit, jakým způsobem byly tyto skutečnosti reflektovány v médiích, která o této hře psala. Porovnáváno bude pokrytí mezi online médii zaměřenými na herní tematiku a těmi, jejichž primární zaměření se této problematice nevěnuje. Metodologie: obsahová analýza dat. Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
JUUL, Jesper. Half-real: video games between real rules and fictional worlds. Cambridge: MIT Press, 2005. ISBN 0262101106. KLEVJER, Rune. What is the Avatar? Fiction and embodiment in avatar-based singleplayer computer games. Norsko: University of Bergen, Department of Information Science and Media Studies, 2006. Vedoucí práce Jostein Gripsrud. SICART, Miguel. The ethics of computer games. Cambridge : MIT Press, 2009. ISBN 9780262516624. |