Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Faktory ovlivňující motivaci dětí a dospívajících ke hře na hudební nástroj
Název práce v češtině: Faktory ovlivňující motivaci dětí a dospívajících ke hře na hudební nástroj
Název v anglickém jazyce: Factors which influence children´s and adolescent´s motivation for playing musical instrument
Klíčová slova: motivace|hra na hudební nástroj|hudební vývoj
Klíčová slova anglicky: motivation|playing a musical instrument|musical development
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Eva Šírová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 22.05.2017
Datum zadání: 22.05.2017
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 30.05.2017
Datum a čas obhajoby: 05.09.2018 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:01.05.2018
Datum proběhlé obhajoby: 05.09.2018
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Vladěna Janoušková
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zaměřuje se na faktory ovlivňující motivaci dětí a dospívajících a jejím cílem je zmapování těchto faktorů a jejich proměn v různých fázích vývoje dítěte až do dospívání. Literárně přehledová část se bude zabývat vybranými faktory ovlivňující motivaci dětí a dospívajících ke hře na hudební nástroj na různých výkonnostních úrovních. Mezi důležité podmínky motivace ke hře na hudební nástroj řadíme působení učitele hudby, rodičů, sociálně-kulturního prostředí, věku studenta, pohlaví a osobnosti studenta.

Návrh výzkumného projektu bude vypracován za účelem prozkoumání faktorů vedoucích k změně převažující vnější motivace ve vnitřní. Výzkum bude mít kvalitativní design a probíhat bude formou polostrukturovaných rozhovorů s dětmi a dospívajícími od šesti do dvaceti let, kteří navštěvují jak základní umělecké školy, tak specializované hudební školy a konzervatoře.
Seznam odborné literatury
Davidson, J., Howe, M., Moore, D., & Sloboda, J. (1996). The role of parental influences in the development of musical performance. British Journal of Developmental Psychology, 14 (4), 399-412.

Gillernová, I. (2010). Edukační styly učitelů. Řízení školy: odborný měsíčník pro ředitele škol. Praha: ASPI Publishing, 10(10), 30-36.

Hodges, D., & Sebald, D. (2011). Music in the human experience: an introduction to music psychology. New York, NY: Routledge.

Komárek T. (2013). Intrinsická motivace a prožitek flow u žáků základní umělecké školy (Rigorózní práce, Univezita Karlova, Praha).

Stenberg R. J., & Williams, W. M. (2002). Educational psychology. Boston: Allyn and Bacon.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK