Informační chování středoškolských učitelů
Název práce v češtině: | Informační chování středoškolských učitelů |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Information behaviour of secondary school teachers |
Klíčová slova: | učitel|střední škola|informační potřeby|informační chování|průzkum|dotazníkový průzkum|pedagogika|rozhovor |
Klíčová slova anglicky: | teacher|secondary school|information needs|information behaviour|survey|questionnaire|education|interview |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Adéla Jarolímková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 20.05.2017 |
Datum zadání: | 20.05.2017 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 14.06.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 17.06.2019 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 06.05.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 17.06.2019 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Hana Landová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je zjistit proč a jak vyhledávají středoškolští učitelé informace související s jejich oborovým zaměřením a výukou, jak je vyhodnocují a jaká je jejich motivace k vyhledávání informací. Výzkum bude probíhat v podobě kvalitativních dotazníků se středoškolskými učiteli, kteří působí v Hradci Králové. V závěru práce budou shrnuty a vyhodnoceny zjištěné informace.
Bakalářská práce bude vytvořena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 3. vyd. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-26202196.
CASE, Donald Owen. Looking for information: a survey of research on information seeking, needs, and behavior. 2nd ed. London: Elsevier, 2007. Library and information science. ISBN 9780123694300. Dostupné také z: http://www.loc.gov/catdir/enhancements/fy0702/2006050838-d.html REICHEL, Jiří. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. 1. vyd. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-3006-6 SPILKOVÁ, Vladimíra. Současné proměny vzdělávání učitelů. Brno: Paido, 2004. ISBN 80--7315-081-6 ČERNÝ, Michal, Dagmar CHYTKOVÁ, Pavlína MAZÁČOVÁ a Gabriela ŠIMKOVÁ. Informační vzdělávání pro učitele. Brno: Flow, 2015. ISBN 978-80-88123-07-1 |