Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Účinné přesvědčování v pohostinských službách
Název práce v češtině: Účinné přesvědčování v pohostinských službách
Název v anglickém jazyce: Effective persuasion in restaurant services
Klíčová slova: Přesvědčování|Pohostinství|Sociální schválení
Klíčová slova anglicky: Persuasion|Restaurant services|Social proof
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: Mgr. Ing. Marek Vranka
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 19.05.2017
Datum zadání: 19.05.2017
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 25.05.2017
Datum a čas obhajoby: 05.09.2018 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:01.08.2018
Datum proběhlé obhajoby: 05.09.2018
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná pracovníkem v zastoupení a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Mojmír Sedláček, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku přesvědčování a jeho využití v každodenních situacích v pohostinství.
Literárně-přehledová část bakalářské práce se zabývá persvazivními technikami, které jsou v současnosti praktikované v různých druzích restauračních zařízení a s nimiž máme všichni každodenní zkušenost. Persvazi si mnohdy ani neuvědomujeme, jedním z cílů bakalářské práce je tedy „zvědomit“ strategie, které například obsluha využívá k tomu, aby zákazníky přiměla ke konzumaci většího množství potravin či ke konzumaci potravin dražších, případně ke zvýšení šancí na větší spropitné.
Návrh výzkumného projektu je zaměřen na Cialdiniho princip sociálního schválení v pohostinství a na odlišnosti mezi individualistickými a kolektivistickými kulturami, co se podléhání tomuto jevu týče. Princip sociálního schválení říká, že když se lidé ocitnou v určitých situacích, mají tendenci chovat se podle toho, jak se chová okolí. Tento zákon však nemusí platit ve všech kulturách, existuje předpoklad, že v individualistické kultuře typu Spojené státy americké (nebo i Česká republika) bude jeho platnost omezena.
Seznam odborné literatury
Cialdini, R. B. (1984). Influence: the psychology of persuasion. New York: HarperCollins.

Cialdini, R. B. (2016). Pre-suasion: a revolutionary way to influence and persuade. London: Random House Books

Howlett, E. A., Burton, S., Bates, K., & Huggins, K. (2009). Coming to a Restaurant Near You? Potential Consumer Responses to Nutrition Information Disclosure on Menus. Journal Of Consumer Research, 36(3), 494-503.

Seiter, J. S., Brownlee, G. M. & Sanders, M. (2011). Persuasion by Way of Example: Does Including Gratuity Guidelines on Customers' Checks Affect Restaurant Tipping Behavior? Journal of Applied Social Psychology, 41(1), 150-159.

Seiter, J., & Weger, H. (2008). The Effect of Generalized Compliments, Sex of Server, and Size of Dining Party on Tipping Behavior in Restaurants. Conference Papers - National Communication Association, 1-20.

Wansink, B. (2006). Mindless Eating: Why We Eat More Than We Think. New York: Bantam Dell.

Wansink, B. (2010). From mindless eating to mindlessly eating better. Physiology, 100(5),
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK