Účinné přesvědčování v pohostinských službách
Název práce v češtině: | Účinné přesvědčování v pohostinských službách |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Effective persuasion in restaurant services |
Klíčová slova: | Přesvědčování|Pohostinství|Sociální schválení |
Klíčová slova anglicky: | Persuasion|Restaurant services|Social proof |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (21-KPS) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Ing. Marek Vranka |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 19.05.2017 |
Datum zadání: | 19.05.2017 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 25.05.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 05.09.2018 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 01.08.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 05.09.2018 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná pracovníkem v zastoupení a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Mojmír Sedláček, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku přesvědčování a jeho využití v každodenních situacích v pohostinství. Literárně-přehledová část bakalářské práce se zabývá persvazivními technikami, které jsou v současnosti praktikované v různých druzích restauračních zařízení a s nimiž máme všichni každodenní zkušenost. Persvazi si mnohdy ani neuvědomujeme, jedním z cílů bakalářské práce je tedy „zvědomit“ strategie, které například obsluha využívá k tomu, aby zákazníky přiměla ke konzumaci většího množství potravin či ke konzumaci potravin dražších, případně ke zvýšení šancí na větší spropitné. Návrh výzkumného projektu je zaměřen na Cialdiniho princip sociálního schválení v pohostinství a na odlišnosti mezi individualistickými a kolektivistickými kulturami, co se podléhání tomuto jevu týče. Princip sociálního schválení říká, že když se lidé ocitnou v určitých situacích, mají tendenci chovat se podle toho, jak se chová okolí. Tento zákon však nemusí platit ve všech kulturách, existuje předpoklad, že v individualistické kultuře typu Spojené státy americké (nebo i Česká republika) bude jeho platnost omezena. |
Seznam odborné literatury |
Cialdini, R. B. (1984). Influence: the psychology of persuasion. New York: HarperCollins. Cialdini, R. B. (2016). Pre-suasion: a revolutionary way to influence and persuade. London: Random House Books Howlett, E. A., Burton, S., Bates, K., & Huggins, K. (2009). Coming to a Restaurant Near You? Potential Consumer Responses to Nutrition Information Disclosure on Menus. Journal Of Consumer Research, 36(3), 494-503. Seiter, J. S., Brownlee, G. M. & Sanders, M. (2011). Persuasion by Way of Example: Does Including Gratuity Guidelines on Customers' Checks Affect Restaurant Tipping Behavior? Journal of Applied Social Psychology, 41(1), 150-159. Seiter, J., & Weger, H. (2008). The Effect of Generalized Compliments, Sex of Server, and Size of Dining Party on Tipping Behavior in Restaurants. Conference Papers - National Communication Association, 1-20. Wansink, B. (2006). Mindless Eating: Why We Eat More Than We Think. New York: Bantam Dell. Wansink, B. (2010). From mindless eating to mindlessly eating better. Physiology, 100(5), |