Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vnímání a prožívání férovosti při koupi a placení
Název práce v češtině: Vnímání a prožívání férovosti při koupi a placení
Název v anglickém jazyce: Perception and experience of fairness in the process of buying and paying
Klíčová slova: férovost ceny|férovost cenotvorby|nerovnost|copingové strategie|negativní emoce
Klíčová slova anglicky: price fairness|pricing fairness|inequity|coping strategies|negative emotions
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Eva Höschlová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 19.05.2017
Datum zadání: 19.05.2017
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 14.06.2017
Datum a čas obhajoby: 19.06.2018 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:01.05.2018
Datum proběhlé obhajoby: 19.06.2018
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Barbora Riedl Černíková
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se bude zabývat problematikou vnímání a prožívání férovosti při koupi a placení. Budou zde uvedeny faktory a podmínky, které ovlivňují vnímání férovosti cen (price fairness) a vnímání férovosti při stanovování cen (pricing fairness). Dále se práce zaměří na vztah kupující-prodávající, implicitní a explicitní srovnávání cen, rozlišení kognitivních a emočních komponent při vytváření úsudku o férovosti ceny a jaké má celkové zhodnocení férovosti ceny následky pro kupujícího i prodávajícího.

Návrh výzkumného projektu bude zaměřen na vnímání férovosti cen u daných produktů. První skupina bude hodnotit férovost cen na základě zpřístupněných relevantních informací pro stanovení cen daných produktů. Druhá skupina jedinců nebude mít informace k stanoveným cenám k dispozici. Bude se jednat o kvalitativní výzkum.
Seznam odborné literatury
Kahneman, D., Knetsch, J. L., & Thaler, R. H. (1986). Fairness and the assumptions of economics. Journal of business, S285-S300.

Kaura, V. (2012). A link for perceived price, price fairness and customer satisfaction. Pacific Business Review International, 5(6), 84-88.

Richards, T. J., Liaukonyte, J., & Streletskaya, N. A. (2016). Personalized pricing and price fairness. International Journal of Industrial Organization, 44, 138-153.

Rothenberger, S. (2015). Fairness through transparency—The influence of price transparency on price fairness perceptions. Working Papers CEB, 15.

Taylor, W. J., & Kimes, S. E. (2010). How hotel guests perceive the fairness of differential room pricing. Cornell Hospitality Report, 10(2), 6-13.

Xia, L., Monroe, K. B., & Cox, J. L. (2004). The price is unfair! A conceptual framework of price fairness perceptions. Journal of marketing, 68(4), 1-15.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK