Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
The Influence of Game Design Elements on Students' Motivation to Learn
Název práce v češtině: Vliv prvků herního designu na motivaci studentů k učení
Název v anglickém jazyce: The Influence of Game Design Elements on Students' Motivation to Learn
Klíčová slova: Black Box|Flow|PANAS|herní design|odměna|trest
Klíčová slova anglicky: Black Box|Flow|PANAS|game design|reward|penalty
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK)
Vedoucí / školitel: doc. Mgr. Vít Šisler, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 17.05.2017
Datum zadání: 17.05.2017
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 13.09.2017
Datum a čas obhajoby: 04.09.2018 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:08.05.2018
Datum proběhlé obhajoby: 04.09.2018
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: MgA. Ondřej Javora, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zjistit, který ze dvou zkoumaných prvků herního designu více motivuje studenty k učení. Zkoumanými prvky bude odměna za správnou odpověď a trest za nesprávnou odpověď. Metoda výzkumu bude laboratorní experiment, který bude proveden se dvěma experimentálními skupinami. Každá skupina bude hrát jinou verzi deskové výukové hry Black Box. Obě verze hry budou identické, změněn bude jenom zkoumaný game designový prvek. Sběr dat bude proveden pomocí znalostních testů, vytvořených na základě obsahu hry Black Box, a standardizovaných
dotazníku Flow a PANAS. V závěru práce budou výsledky experimentu zhodnoceny a zasazeny do kontextu existujících poznatků o výuce pomocí her.
Bakalářská práce bude připravena v souladu s předpisy a metodikami Filozofické fakulty Univerzity Karlovy.
Seznam odborné literatury
JORK, Staffan. a Jussi. HOLOPAINEN. Patterns in game design. Hingham, Mass.: Charles River Media, c2005. Game development series (Charles River Media (Firm)). ISBN 978-158-4503-545.

MARTIN, Crystle a Ryan MARTINEZ. Games in classroom and practice in library and information science education. On the Horizon [online]. 2016, 24(1), 82-87 [cit. 2017-04-30]. DOI: 10.1108/OTH-08-2015-0051. ISSN 10748121.

SCHELL, Jesse. The art of game design: a book of lenses. Second edition. ISBN 978-146-6598-645.

MAYER, Richard E. Computer games for learning: an evidence-based approach. Cambridge: The MIT Press, 2014. ISBN 978-026-2027-571.

MAYER, Richard E. Multimedia learning. 2nd ed. New York: Cambridge University Press, 2009. ISBN 978-052-1735-353.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK