The Influence of Game Design Elements on Students' Motivation to Learn
Název práce v češtině: | Vliv prvků herního designu na motivaci studentů k učení |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The Influence of Game Design Elements on Students' Motivation to Learn |
Klíčová slova: | Black Box|Flow|PANAS|herní design|odměna|trest |
Klíčová slova anglicky: | Black Box|Flow|PANAS|game design|reward|penalty |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | angličtina |
Ústav: | Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK) |
Vedoucí / školitel: | doc. Mgr. Vít Šisler, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 17.05.2017 |
Datum zadání: | 17.05.2017 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 13.09.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 04.09.2018 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 08.05.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 04.09.2018 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | MgA. Ondřej Javora, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je zjistit, který ze dvou zkoumaných prvků herního designu více motivuje studenty k učení. Zkoumanými prvky bude odměna za správnou odpověď a trest za nesprávnou odpověď. Metoda výzkumu bude laboratorní experiment, který bude proveden se dvěma experimentálními skupinami. Každá skupina bude hrát jinou verzi deskové výukové hry Black Box. Obě verze hry budou identické, změněn bude jenom zkoumaný game designový prvek. Sběr dat bude proveden pomocí znalostních testů, vytvořených na základě obsahu hry Black Box, a standardizovaných dotazníku Flow a PANAS. V závěru práce budou výsledky experimentu zhodnoceny a zasazeny do kontextu existujících poznatků o výuce pomocí her. Bakalářská práce bude připravena v souladu s předpisy a metodikami Filozofické fakulty Univerzity Karlovy. |
Seznam odborné literatury |
JORK, Staffan. a Jussi. HOLOPAINEN. Patterns in game design. Hingham, Mass.: Charles River Media, c2005. Game development series (Charles River Media (Firm)). ISBN 978-158-4503-545. MARTIN, Crystle a Ryan MARTINEZ. Games in classroom and practice in library and information science education. On the Horizon [online]. 2016, 24(1), 82-87 [cit. 2017-04-30]. DOI: 10.1108/OTH-08-2015-0051. ISSN 10748121. SCHELL, Jesse. The art of game design: a book of lenses. Second edition. ISBN 978-146-6598-645. MAYER, Richard E. Computer games for learning: an evidence-based approach. Cambridge: The MIT Press, 2014. ISBN 978-026-2027-571. MAYER, Richard E. Multimedia learning. 2nd ed. New York: Cambridge University Press, 2009. ISBN 978-052-1735-353. |