Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Využití NAB (Neuropsychological Assessment Battery) v diferenciální diagnostice psychogenních neepileptických záchvatů (PNES).
Název práce v češtině: Využití NAB (Neuropsychological Assessment Battery) v diferenciální diagnostice psychogenních neepileptických záchvatů (PNES).
Název v anglickém jazyce: The use of NAB (Neuropsychological Assessment Battery) in the differential diagnosis of psychogenic nonepileptic seizures (PNES).
Klíčová slova: Psychogenní neepileptické záchvaty|Neuropsychological Assessment Battery|Neuropsychologická diagnostika|Kognitivní funkce
Klíčová slova anglicky: Psychogenic nonepileptic seizures|Neuropsychological Assessment Battery|Neuropsychological diagnosis|Cognitive functions
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: prof. PhDr. Lenka Krámská, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 17.05.2017
Datum zadání: 17.05.2017
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 27.09.2017
Datum a čas obhajoby: 03.09.2018 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:28.06.2018
Datum proběhlé obhajoby: 03.09.2018
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem
Oponenti: doc. PhDr. Petr Kulišťák, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diferenciální diagnostika epileptických záchvatů je mnohdy velmi komplikovaná a stanovení správné diagnózy může trvat i několik let. Zvláštním případem je pak rozlišení psychogenních neepileptických záchvatů od epileptických záchvatů. Nedílnou součástí diferenciální diagnostiky vedle epileptologického vyšetření (video EEG monitorace) je i vyšetření neuropsychologické. V diplomové práci se tedy zaměřím na možnosti využití NAB (Neuropsychological Assessment Battery) v diferenciální diagnostice epilepsie a PNES (psychogenních neepileptických záchvatů). V rámci výzkumu nejdříve porovnám výsledky pacientů s PNES s výsledky pacientů trpících epilepsií. Následně předložím screeningový modul i kontrolní skupině (jedincům bez diagnózy PNES, epilepsie, nebo jiného neurologického onemocnění) a porovnám kontrolní skupinu se skupinou PNES a epilepsie.
Cílem diplomové práce je zjistit, zda neuropsychologické vyšetření pomocí NAB může lékařům a psychologům poskytnout konkrétní informace, které by diferenciální diagnostiku PNES a epilepsie zjednodušily. Tato zjištění by v ideálním případě měla vést k přesnější diferenciální diagnostice PNES, například tím, že se v budoucnu sníží počet falešně pozitivních výsledků v diagnostice epilepsie.
Seznam odborné literatury
Alsaadi, T.M. (2005). Psychogenic nonepileptic seizures. American Family Physician. 72(5), 849-856.

Ettinger, A.B. (1999). A comprehensive profile of clinical, psychiatric and psychosocial characteristics of patients with psychogenic nonepileptic seizures. Epilepsia, 40(9), 1292-1298.

Gavett, B., & Gurnani, A. (2016). Practice effects on story memory and list learning tests in the neuropsychological assessment of older adults. Plos One, 11(10), 1-17.

Seidl, Z. (2015). Neurologie pro studium i praxi (2.ed.).Praha: Grada

Strauss, E. (2009). Developments in Neuropsychological assessment: Refining psychometric and clinical interpretive methods. Canadian Psychology, 50(3), 196-209.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK