Informační potřeby a informační chování módních blogerek
Název práce v češtině: | Informační potřeby a informační chování módních blogerek |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Information Needs and Information Behaviour of Fashion Bloggers |
Klíčová slova: | informační chování|informační potřeba|módní blogerky|módní blogování|internet|sociální sítě|knihovna |
Klíčová slova anglicky: | information behaviour|information needs|fashion bloggers|fashion blogging|internet|social networks|library |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Adéla Jarolímková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 17.05.2017 |
Datum zadání: | 17.05.2017 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 14.06.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 18.06.2018 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 07.05.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 18.06.2018 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Jakub Fiala, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem bakalářské práce je popsat informační potřeby a informační chování módních blogerek. Vybraná skupina představuje generaci mladých žen, které svými články inspirují své čtenáře jak z hlediska módy, tak životního stylu a předpokládá se, že pro uspokojování svých informačních potřeb knihovny příliš nevyužívá. Práce bude obsahovat dvě části. Teoretická bude věnována problematice informačního chování. Praktická část se zaměří na vybranou skupinu s cílem popsat její informační potřeby a zjistit její informační chování. Výzkum bude probíhat metodou rozhovorů. Zjištění z výzkumné části bude možno využít jako doporučení pro knihovny, jak uspokojit informační potřeby i takové skupiny uživatelů, jako jsou módní blogerky. Bakalářská práce bude vytvořena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9. STEINEROVÁ, Jela. Informačné správanie: pohl'ady informačnej vedy. 1. vyd. Bratislava: Centrum vedecko-technických informácií SR, 2005, 189 s. ISBN 80-851-6590-2. WILSON,T.D., Human Information Behavior. Informing Science [online]. 2000, Vol. 3, No 2, 55s. [cit. 2014-12-20]. Dostupné z: http://inform.nu/Articles/Vol3/v3n2p49-56.pdf ZIV, Yuli. Fashion 2.0: blogging your way to the front row: the insider's guide to turning your fashion blog into a profitable business and launching a new career. [U.S.A.]: Yuli Ziv, 2011. 194 s. ISBN 978-1-4636-1138-5. |