Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Aktivační programy se zaměřením na kognitivní funkce pro seniory
Název práce v češtině: Aktivační programy se zaměřením na kognitivní funkce pro seniory
Název v anglickém jazyce: Activation programs focusing on cognitive functions for seniors
Klíčová slova: Aktivizační programy|senioři|trénink|kognitivní funkce|stárnutí
Klíčová slova anglicky: Activation programs|seniors|training|cognitive functions|aging
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Daniel Heller
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 17.05.2017
Datum zadání: 17.05.2017
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 07.08.2017
Datum a čas obhajoby: 06.09.2018 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:31.07.2018
Datum proběhlé obhajoby: 06.09.2018
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Lucia Hrešková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zaměří na aktuálně využívané programy, které aktivizují seniorskou populaci tréninkem kognitivních funkcí. V literárně přehledové části uvede problematiku stárnutí, stručně shrne důležité informace o kognitivních funkcích a jejich změnách v důsledku stárnutí. Poté představí aktivační programy pro seniory obecně a následně se bude věnovat konkrétně těm se zaměřením na kognitivní funkce.
V návrhu projektu dílčího aspektu problému bude kvantitativně zkoumána efektivita dvou používaných aktivačních programů pro seniory. Efektivita bude zkoumána z několika hledisek – z hlediska krátkodobého i dlouhodobého efektu a z hlediska objektivních výsledků v testech i sebehodnocení kognitivních funkcí.
Seznam odborné literatury
Preiss, M., Chrástková, D., Steinová, D., & Vejsadová, J. (2010). Efektivita trénování paměti. Praha: Psychiatrické centrum Praha.

Preiss, M., & Křivohlavý, J. (2009). Trénování paměti a poznávacích schopností. Praha: Grada.

Smith, G. E., Housen, P., Yaffe, K., et al. (2009). A Cognitive Training Program Based on Principles of Brain Plasticity: Results from Improvement in Memory with Plasticity-based Adaptive Cognitive Training (IMPACT) Study. Journal of American Gerietrics Society, 57(4), 594-603.

Vágnerová, M. (2007). Vývojová psychologie II. Dospělost a stáří. Praha: Karolinum.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK