Role společného rodinného stolování ve vývoji dítěte a dospívajícího
Název práce v češtině: | Role společného rodinného stolování ve vývoji dítěte a dospívajícího |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The Role of Family Meal in Child and Adolescent Development |
Klíčová slova: | rodinné stolování|komunikace|sociální dovednosti |
Klíčová slova anglicky: | Family meal|Communication|Social skills |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (21-KPS) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Eva Šírová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 16.05.2017 |
Datum zadání: | 16.05.2017 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 25.05.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 20.06.2018 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 29.04.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 20.06.2018 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Kateřina Morávková |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce se v literárně přehledové části zaměří na rodinu a trávení svého společného času, definuje samotný pojem „pravidelné rodinné stolování“. Práce dále poukáže na zásadní momenty v životě a vývoji jedince, na které rodinné stolování působí. Tématem bude především souvislost rodinného stolování např. s kognitivními a sociálními dovednostmi, stravovacími návyky, problémovým chováním v adolescenci jedince a obecně komunikaci v rámci rodiny či jakým způsobem společné rodinné stolování dopadá na další aktivity jedince s rodinou. V rámci návrhu na výzkum se práce zaměří na jeden ze zmíněných aspekt – tedy sociální dovednosti. Cílem bude porovnat sociální dovednosti dětí, které pravidelně stolují s jedním a více členy své rodiny a dětí, které tak z jakýchkoliv důvodů nečiní. |
Seznam odborné literatury |
Franková S., Malichová, E., Pařízková J. (2014). Jídlo v životě dítěte a adolescenta: Teorie, výzkum, praxe. Karolinum, Praha. IBSN: 978-80-246-2247-7 Gillernová, I., Krečová, L., et al. (2012). Sociální dovednosti ve škole. Grada. IBSN: 978-80-247-3472-9 Lora, K., Sisson, S., DeGrace, B. & Morris, A. (2014). Frequency of family meals and 6–11-year-old children’s social behaviors. Journal of Family Psychology, 28(4), 577-582. Neumark-Sztainer, D., Hannan, P., Story, M., Croll, J. & Perry, C. (2003). Family meal patterns: Associations with sociodemographic characteristics and improved dietary intake among adolescents. Journal of The American Dietetic Association, 103(3), 317-322. Sen, B. (2009). The relationship between frequency of family dinner and adolescent problem behaviors after adjusting for other family characteristics.Retrieved from:http://mpra.ub.uni-muenchen.de/24329/ Snow, C. & Dickinson, D. (1990). Social sources of narrative skills at home and at school. First Language, 10(29, Pt 2), 87-103. |