Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Souvislost mezi spánkovou deprivací a cirkadiánním typem dospívajících
Název práce v češtině: Souvislost mezi spánkovou deprivací a cirkadiánním typem dospívajících
Název v anglickém jazyce: Connection between sleep deprivation and chronotype of adolescents
Klíčová slova: Spánek|spánková deprivace|chronotyp|dospívající
Klíčová slova anglicky: Sleep|sleep deprivation|chronotype|adolescents
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Markéta Niederlová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 11.05.2017
Datum zadání: 11.05.2017
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 18.05.2017
Datum a čas obhajoby: 06.09.2018 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:31.07.2018
Datum proběhlé obhajoby: 06.09.2018
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Martina Šperlová
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se bude zabývat pojmem spánkové deprivace v souvislosti s cirkadiánním typem (neboli chonotypem) dospívajících.
V literárně přehledové části bude práce obsahovat stručný nástin průběhu spánku a vymezení pojmů spánková deprivace a chronotyp. Dále zde bude věnován prostor dosavadním výzkumným studiím na toto téma. V závěru práce budou zmíněny možné následky spánkové deprivace, způsobené cirkadiánním typem žáků, především na školní oblast. Popsány zde budou i způsoby, kterými by bylo možné důsledky spánkové deprivace omezit.
Návrh projektu výzkumu bude zaměřen na zjištění cirkadiánního typu dospívajích prostřednictvím jednoho z již dostupných standardizovaných dotazníků. Dotazník bude dále doplněn o otázky z oblasti spánku, výchovy a studijního prospěchu.
Seznam odborné literatury
Borisenkov, M. F., Perminova, E. V., & Kosova, A. L. (2010). Chronotype, sleep lenght, and school achievement od 11-to 23-year-old students in Northern European Russia. Chronobiology International, 27(6), 1259-1270.

Kolomeichuk, S. N., Randler, C., Shabalina, I., Fradkova, L., & Borisenkov, M. (2016). The influence of chronotype on the academic achievement of children and adolescents – evidence from Russian Karelia. Biological Rhythm Research, 47(6).

Nevšímalová, S., Šonka, K. et al. (2007). Poruchy spánku a bdění (2. dopl. vyd.). Praha: Galén

Plháková, A. (2013). Spánek a snění: vědecké poznatky a jejich psychoterapeutické využití. Praha: Portál.

Příhodová, I. (2013). Poruchy spánku u dětí a dospívajících. Praha: Maxdorf.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK