Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Stresory při vzdělávání
Název práce v češtině: Stresory při vzdělávání
Název v anglickém jazyce: Stressors in education
Klíčová slova: školní stresory|školní zátěž|školní klima|interakční stresory|tlak na výkon
Klíčová slova anglicky: school stressors|academic stressors|school climate|interactive stressors|pressure on academic performance
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Václav Mertin
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 11.05.2017
Datum zadání: 11.05.2017
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 16.05.2017
Datum a čas obhajoby: 05.09.2018 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:19.07.2018
Datum proběhlé obhajoby: 05.09.2018
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Eva Šírová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
V posledních letech již není pokládáno za samozřejmost, že období dětství a dospívání jsou obdobími bezstarostnými. Svůj podíl na tom mohou mít i vzrůstající nároky na jedince ve školním prostředí. Bakalářská práce by měla zejména na základě zahraničních výzkumů poukázat na faktory, které u vzdělávajících se vyvolávají stresové reakce. Dlouhodobá psychická zátěž může mít na edukující se osoby negativní vliv zdravotní i psychologický nedisponují-li vhodnými copingovými strategiemi.
Cílem navrhovaného výzkumu je prostřednictvím kvalitativní a kvantitativní metodologie zjistit, jaké elementy vzdělávání považují studenti za stresující a jaké strategie používají k redukci stresové reakce.
Seznam odborné literatury
Buchwald, P. (2013). Stres ve škole a jak ho zvládnout. Brno: Edika.

Elliott, J., & Place, M. (2002). Dítě v nesnázích: prevence, příčiny, terapie. Praha: Grada.

Galloway, M., Pope, D., & Osberg, J. (2007). Stressed-Out Students-SOS: Youth Perspectives on Changing School Climates. International Handbook of Student Experience in Elementary and Secondary School 81(4), 490-510.

Grant, K. E., Compas, B. E., Thurm, A. E., McMahon, S. D., & Gipson, P. Y. (2004). Stressors and Child and Adolescent Psychopathology: Measurement Issues and Prospective Effects. Journal Of Clinical Child & Adolescent Psychology, 33(2), 412-425.

Jochman, J. C., Cheadle, J. E., & Goosby, B. J. (2016). Do adolescent risk behaviors mediate health and school bullying? Testing the stress process and general strain frameworks. Social Science Research.

Scrimin, S., Moscardino, U., Altoè, G., & Mason, L. (2016). Effects of Perceived School Well-Being and Negative Emotionality on Students' Attentional Bias for Academic Stressors. British Journal Of Educational Psychology, 86(2), 278-295.

Torsheim, T., & Wold, B. (2001). School-related stress, support, and subjective health complaints among early adolescents: A multilevel approach. Journal Of Adolescence, 24(6), 701-713.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK