Cíl: Přehled vedení informační výchovy začínajících čtenářů v knihovnách Smíchov a Barrandov, které patří mezi pobočky Městské knihovny v Praze. Z něho bude vycházet metodický návod pro práci s těmito čtenáři ve spolupráci s učiteli základních škol a v souladu s rámcovým vzdělávacím programem. Přínos: Přehled způsobů práce se začínajícími čtenáři a metodický návod pro práci s dětmi v 1. a 2. třídách základních škol v knihovně. Osnova: - informační výchova a výchova ke čtenářství – teorie - výchozí potřeby pro informační výchovu v knihovnách Smíchov a Barrandov a to ve spolupráci s rámcovým vzdělávacím programem spádových škol - aktuální stav – rozhovory s knihovnami a školami (dotazník) - možnosti rozvoje vedení informační výchovy – metodický návod - závěry
Seznam odborné literatury
CHALOUPKA, Otakar. Rozvoj dětského čtenářství. 1. vyd. Praha : Albatros, 1982. 572 s. Information literacy for 21st. century life. Slidershare.net [online]. [cit. 2013-05-02]. Dostupné z: www.slidershare.net/sheilawebber/information-literacy-for-21st-century-life NEJEZCHLEBOVÁ, Jana. Podpora rozvoje informační gramotnosti ve veřejných knihovnách. In Podpora informační gramotnosti ve veřejných knihovnách – cesta k budoucnosti. 1. vyd. Praha : Národní knihovna ČR, 2006, s. 7-20. ISBN 80-7050-500-1. VÁCLAVÍKOVÁ HELŠUSOVÁ, Lenka. Čtenářství v ČR podle výsledků sociologických výzkumů. In Podpora informační gramotnosti ve veřejných knihovnách – cesta k budoucnosti. 1. vyd. Praha : Národní knihovna ČR, 2006, s. 73-92. ISBN 80-7050-500-1. VÁGNEROVÁ, Marie. Kognitivní a sociální psychologie žáka základní školy. 1. vyd. Praha : Nakladatelství Karolinum, 2001. 304 s. ISBN 80-246-0181-8.