Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Pohled generace Y na společenskou odpovědnost jako součást značky zaměstnavatele
Název práce v češtině: Pohled generace Y na společenskou odpovědnost jako součást značky zaměstnavatele
Název v anglickém jazyce: The Generation Y View on Corporate Social Responsibility as a Part of Employer Branding
Klíčová slova: značka zaměstnavatele|společenská odpovědnost firem|CSR|teorie stakeholderů|atraktivita zaměstnavatele|generace Y|personální marketing|personální činnosti
Klíčová slova anglicky: employer branding|corporate social responsibility|CSR|stakeholder theory|generation Y|HR marketing|HR activities|employer's attractiveness
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a personálního řízení (21-KANPR)
Vedoucí / školitel: PhDr. Olga Běhounková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 27.04.2017
Datum zadání: 27.04.2017
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 02.05.2017
Datum a čas obhajoby: 07.09.2017 09:30
Datum odevzdání elektronické podoby:27.07.2017
Datum proběhlé obhajoby: 07.09.2017
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Mgr. Jan Gruber, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Vytvořením obrazu organizace jako atraktivního pracoviště mohou společnosti přilákat a udržet kvalitní zaměstnance. Podle výzkumů někteří pracovníci dávají přednost organizacím, jejichž značka je prestižní a má pozitivní společenský ohlas. Diplomová práce se zaměřuje na preference značky zaměstnavatele generací Y ve vztahu ke strategii společenské odpovědnosti organizací (CSR) a její aplikaci v systému personálního řízení. Cílem práce je ověření předpokladu, že vybraní reprezentanti české generace Y shledávají atraktivnější organizace, součástí jejichž zaměstnavatelské značky je i CSR strategie. Pro vlastní kvantitativní šetření bude využit elektronicky distribuovaný dotazník, jehož respondenti budou zástupci generace Y – studenti Univerzity Karlovy. Cílem šetření je analýza pohledu studentů Univerzity Karlovy jako vybraného vzorku studentů českých vysokých škol na společenskou odpovědnost jako faktor atraktivní značky zaměstnavatele.

Struktura
Koncepce značky zaměstnavatele
Vymezení značky zaměstnavatele
Vývoj značky zaměstnavatele
Význam značky zaměstnavatele pro organizaci
Složky značky zaměstnavatele
Nástroje značky zaměstnavatele a jejich využití v systému personálního řízení
Společenská odpovědnost
Vymezení společenské odpovědnosti
Pilíře společenské odpovědnosti
Stakeholders jako zájmové skupiny
Společenská odpovědnost a role personálního oddělení
Generace Y a trh práce
Generace pracovníků
Charakteristika generací Baby boomers, X, Y, Z, Alfa
Mileniálové – nová generace na trhu práce ve 21. století
Společenská odpovědnost jako součást značky zaměstnavatele
Empirické šetření – Pohled studentů českých vysokých škol na společenskou odpovědnost jako faktor atraktivní značky zaměstnavatele
Seznam odborné literatury
Seznam odborné literatury:
ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů: Nejnovější trendy a postupy. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1407-3.
BARROW, Simon a Richard MOSLEY. The Employer Brand: Bringing the Best of Brand Management to People at Work. Chichester: John Wiley & Sons Ltd, 2010. ISBN 978-0-470-01273-4.
BOWEN, Howard. Social responsibilities of the businessman. Iowa City: University of Iowa Press, 2013. ISBN 978-1-60938- 196-7.
BUSTAMANTE, Silke a Klaus BRENNINGER. CSR and its Potential Role in Employer Branding: An Analysis of Preferences of German Graduates [online]. Berlin School of Economics and Law, 2014. Dostupné z:https://www.researchgate.net/publication/262047599_CSR_and_its_Potential_Role_in_Employer_Branding_-_An_Analysis_of_Preferences_of_German_Graduates_-.
CENNAMO, Lucy a Dianne GARDNER. Generational differences in work values, outcomes and person-organisation values fit. Journal of Managerial Psychology. 2008, 23(8), s. 891-906. ISSN 0268-3946. Dostupné z:http://www.emeraldinsight.com/doi/pdfplus/10.1108/02683940810904385.
EVROPSKÁ KOMISE. Obnovená strategie EU pro sociální odpovědnost podniků na období 2011-2014: Sdělení komise evropskému parlamentu, radě, evropskému hospodářskému a sociálnímu výboru a výboru regionů. Brusel: Evropská komise, 25. 10. 2011. Dostupné z:http://www.europarl.europa.eu/RegData/docs_autres_institutions/commission_europeenne/com/2011/0681/COM_COM(2011)0681_CS.pdf.
KHARISMA, Prieska. The Role of CSR in Employer Branding Strategy: From Legitimacy to Organizational Commitment [online]. Dijon: University of Bourgogne, 2012 [cit. 2016-06-15]. Dostupné z:http://iceb.nccu.edu.tw/proceedings/APDSI/2013/proc/P130130015.pdf.
KOCIANOVÁ, Renata. Personální řízení. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-3269-5.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů: Základy moderní personalistiky. Praha: Management Press, 2015. ISBN 978-80-7261-288-8.
KUBÁTOVÁ, Jaroslava a Adéla KUKELKOVÁ. Interkulturní rozdíly v pracovní motivaci generace Y: Příklad České republiky a Francie. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. ISBN 978-80-244-3961-7.
KULTALAHTI, Susanna a Riitta VIITALA. Generation Y – challenging clients for HRM? [online]. Journal of Managerial Psychology, 2015, 30(1), s. 101-114 [vid. 2017-01-08]. ISSN 0268-3946. Dostupné z:https://www.deepdyve.com/lp/emerald-publishing/generation-y-challenging-clients-for-hrm-8i0YhVj2Hu-.
KUNZ, Vilém. Společenská odpovědnost firem. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3983-0.
MICHAELS, Ed, Helen HANDFIELD-JONES a Beth AXELROD. The War for Talent. Boston: Harvard Business School Press, 2001.ISBN 978-1-57851-459-5.
PAVLÍK, Marek a Martin BĚLČÍK. Společenská odpovědnost organizace: CSR v praxi a jak s ním dál. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3157-5.
SAK, Petr. Proměny české mládeže: Česká mládež v pohledu sociologických výzkumů. Praha: Petrklíč, 2000. ISBN 80-7229-042-8.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK