Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Problémové vyučování ve výuce dějepisu
Název práce v češtině: Problémové vyučování ve výuce dějepisu
Název v anglickém jazyce: Teaching Problem Solving in History Lessons
Klíčová slova: problémové vyučování|dějepis|metody výuky dějepisu|metody problémového vyučování|historie problémového vyučování
Klíčová slova anglicky: teaching problem solving|history lessons|methods of teaching history|methods of teaching problem solving|history of problem solving
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: PhDr. Mgr. Ivana Tvrzová
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 27.03.2017
Datum zadání: 27.03.2017
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 27.06.2017
Datum a čas obhajoby: 13.06.2019 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:05.05.2019
Datum proběhlé obhajoby: 13.06.2019
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zabývá problematikou problémového vyučování využívaného při výuce dějepisu. V první, teoretické, části je na základě analýzy různých pohledů na problémové vyučování stanoven pohled autorky práce, se kterým je nadále v textu pracováno, především pak v empirické části. Jedna z kapitol se věnuje metodám, které jsou využívané při problémovém vyučování, nedílnou součástí je také historické pozadí problémového vyučování. V druhé, empirické, části je představen výzkum, který byl prováděn na vyšším stupni gymnázia za pomoci metody pozorování, rozhovorů s pedagogy a žáky a dotazníkových šetření. V závěru je pak využita shrnující sebereflexe na základě názorů pedagogů.
Seznam odborné literatury
DOMINOVÁ, Daniela. Aktivizující metody ve výuce dějepisu. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2008.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016.
FERENČÍK, Ladislav. Niektoré otázky vytvárania problémových situácií vo vyučovaní. Prešov, 1974.
MOŠNA, František a Zdeněk RÁDL. Problémové vyučování a učení v odborném školství. Praha: RB-Press, 1996.
KLIČKOVÁ, M. Problémové vyučování ve školní praxi. Praha: SPN, 1989. 120 s.
KUPISIEWICZ, Czesław. O efektívnosti problémového vyučovania: výskum vyučovacích metód matematicko-prírodovedných predmetov. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1964.
OKON, Wincenty. К základům problémového učení. Praha: SPN, 1966. 222 s.
TUREK, Ivan. O problémovom vyučovaní. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1982.
RŮŽIČKOVÁ, Jarmila. Didaktické inspirace: z odkazu metodiky a didaktiky dějepisu předchozích desetiletí. Praha: Asociace učitelů dějepisu ČR, 1997.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK