Hodnocení kvality knihovních služeb
Název práce v češtině: | Hodnocení kvality knihovních služeb |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Evaluation of service quality |
Klíčová slova: | Strahovská knihovna|klášterní knihovna|knižní kolekce|spokojenost|hodnocení|potenciál |
Klíčová slova anglicky: | Strahov Library|monastery library|book collection|satisfaction|evaluation|potential |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Martin Krčál, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 26.09.2018 |
Datum zadání: | 28.09.2018 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 19.10.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 03.09.2019 08:30 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 25.07.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 03.09.2019 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Radka Římanová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Obsahem bakalářské práce je kompletní analýza potenciálu Strahovské klášterní knihovny. V teoretické části detailně seznamuji čtenáře se základy knihovnictví a pojmy, se kterými se setkáme v této bakalářské práci. Nastíníme si historii knihovny a zaměříme se na její současnost. V praktické části stanovím výzkumnou otázku, kterou je spokojenost uživatelů a potenciál Strahovské klášterní knihovny pomocí dotazníkového šetření. Stanovením si hypotetické otázky, které se později potvrdí nebo vyvrátí z dotazníkového šetření. Vše je doplněno o SWOT analýzu Strahovské klášterní knihovny s vlastními návrhy a nápady na zlepšení současné situace v knihovně. Cíl výzkumné otázky je zjištění spokojenosti uživatelů a potenciál Strahovské klášterní knihovny pomocí dotazníkového šetření. Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
1. BRODSKÝ, Pavel a Jan PAŘEZ. Katalog iluminovaných rukopisů Strahovské knihovny: Catalogue of the illuminated manuscripts of the Strahov Library. Praha: Masarykův ústav a Archiv Akademie věd České republiky, 2008. Studie o rukopisech. ISBN 978-80-86404-22-6. 2. CEJPEK, Jiří. Dějiny knihoven a knihovnictví. 2. dopl. vyd. Praha: Karolinum, 2002. ISBN 9788024603230. 3. CEJPEK, Jiří a Jiří KÁBRT. Základy knihovnictví. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1956. Edice Národní knihovny v Praze. 4. DILHOFOVÁ, Adéla, Monika KRATOCHVÍLOVÁ a Jan LIDMILA. Příručka pro knihovníky veřejných knihoven. Brno: Moravská zemská knihovna v Brně, 2013. ISBN 978–80–7051–199–2. 5. KERMALLY, Sultan. Největší představitelé marketingu: jejich hlavní myšlenky, názory a díla : [Peter Drucker, Michael Porter, Tom Peters, Igor Ansoff, Theodore Levitt, Philip Kotler a další]. Vyd. 2. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1013-3. 6. KOONTZ, Christie a Barbara GUBBIN, ed. Služby veřejných knihoven: směrnice IFLA. 2., zcela přeprac. vyd. Praha: Národní knihovna České republiky - Knihovnický institut, 2012. ISBN 978-80-7050-612-7. 7. RADIMSKÁ, Jitka. K výzkumu zámeckých, měšťanských a církevních knihoven: čtenář a jeho knihovna. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2003. Opera romanica, 4. ISBN 80-7040-661-5. 8. RESSLER, Miroslav. Informační věda a knihovnictví: výkladový slovník české terminologie z oblasti informační vědy a knihovnictví : výběr z hesel v databázi TDKIV. Praha: VŠCHT, 2006. ISBN 8070805994. 9. ŘEHÁK, Tomáš. Neocenitelné služby knihovny a jak je ocenit. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2013. ISBN 978-80-7478-413-2. 10. Standard pro dobrou knihovnu: metodický pokyn Ministerstva kultury k vymezení standardu veřejných knihovnických a informačních služeb poskytovaných knihovnami zřizovanými a/nebo provozovanými obcemi a kraji na území České republiky. 3. vydání. Praha: Národní knihovna České republiky - Knihovnický institut, 2015. ISBN 978-80-7050-652-3. 11. ŠULC, Alois Lad. Dějiny a popis strahovské knihovny. Praha: Šulc, 1932. 12. VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014. Manažer. ISBN 978-80-247-5037-8. |