Problematika reliability a validity u dynamické diagnostiky
Název práce v češtině: | Problematika reliability a validity u dynamické diagnostiky |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Reliability and Validity Issues of the Dynamic Assessment |
Klíčová slova: | dynamická diagnostika|reliabilita|validita|Dynamická diagnostika kognitivních funkcí u dětí (|zkušenost zprostředkovaného učení (MLE)|hodnotitel |
Klíčová slova anglicky: | dynamic assessment|reliability|validity|Application of Cognitive Functions Scale (ACFS)|Mediated Learning Experience (MLE)|assessor |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (21-KPS) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Lenka Morávková Krejčová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 16.03.2017 |
Datum zadání: | 16.03.2017 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 19.04.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 24.01.2018 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 13.12.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 24.01.2018 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Markéta Niederlová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Zjišťování reliability a validity u metod dynamické diagnostiky je vždy poměrně náročné, což pramení z jejich odlišnosti od tradičních standardizovaných metod a souvisí se základními přístupy dynamické diagnostiky. Diplomová práce si klade za cíl zmapovat možnosti zjišťování reliability a validity metod tohoto typu. Za využití zahraničních studií budou shrnuty postupy zjišťování reliability a validity metod dynamického vyšetření, které jsou využívány v zahraničí.
Za využití metody ACFS (Application of Cognitive Functions Scale), která je doposud jedinou metodou dynamického vyšetření lokalizovanou v ČR, bude dále zkoumáno, jak lze reliabilitu a validitu dynamického testování prověřovat. Na základě analýzy dat z lokalizace metody ACFS bude navržen optimální přístup k prověřování reliability a validity u metod dynamického vyšetření. Pro tyto účely budou statisticky zpracována a analyzována data od několika hodnotitelů metody ACFS,v češtině nazývané Dynamická diagnostika kognitivních funkcí u dětí. |
Seznam odborné literatury |
Feuerstein, R. (2014). Vytváření a zvyšování kognitivní modifikovatelnosti: Feuersteinův program instrumentálního obohacení. (1. vyd.). Praha: Karolinum.
Lidz, C. (1991). Practitioner's guide to dynamic assessment. New York: Guilford Press. Lidz, C. (2003). Early childhood assessment. New York: John Wiley & Sons. Lidz, C. (2014). Leaning toward a consensus about dynamic assessment: Can we? Do we want to? Journal Of Cognitive Education And Psychology,13(3), 292-307. Tzuriel, D. (2001). Dynamic assessment of young children. New York: Springer Science. Tzuriel, D. (2015). Dynamická diagnostika učebního potenciálu: teoretické a výzkumné pohledy. Psychologie Pro Praxi, (1/2), 9-35. |