Reprezentace historie ve videohrách: Případová studie hry "Kingdom Come: Deliverance"
Název práce v češtině: | Reprezentace historie ve videohrách: Případová studie hry "Kingdom Come: Deliverance" |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Representation of History in Videogames: A Case Study of "Kingdom Come: Deliverance" |
Klíčová slova: | počítačová hra|Kingdom Come: Deliverance|historie a videohry|historické RPG|reprezentace historie |
Klíčová slova anglicky: | videogame|Kingdom Come: Deliverance|history in videogames|historical RPG|representation of history |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Lukáš Kolek, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 02.04.2018 |
Datum zadání: | 09.04.2018 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 29.06.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 02.09.2020 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 29.07.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 02.09.2020 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Michal Švarný |
Zásady pro vypracování |
RPG KingdomCome: Deliverance je svými tvůrci prezentovaná jako historicky přesná rekonstrukce z období vlády Václava IV., do jaké míry je toto tvrzení pravdivé bývá diskutováno herními kritiky i samotnými hráči.
Cílem práce je zjistit, jestli hráči považují KingdomCome: Deliverance za věrné zobrazení historie. Budu se věnovat i tomu, do jaké míry si hráči autenticitu historických informací ověřují a jestli je pro ně důležité, aby byla hra historicky přesná. Metodou získávání dat pro práci bude kvalitativní výzkum pomocí rozhovorů a analýza reakcí hráčů na internetových fórech. Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
BROWN, Harry J. Videogames and education [electronicresource] / Harry J. Brown. 2008. ISBN 9780765619969.
CHAPMAN, Adam. Digital Games as History: HowVideogamesRepresentthe Past and Offer Access to HistoricalPractice. Routledge, 2016. ISBN 1138841625. MCCALL, Jeremiah. Gamingthe Past. Routledge, 2011. ISBN 0415887607. METZGER, S.A. a R.J. PAXTON. GamingHistory: A Framework forWhat Video GamesTeachAboutthe Past. Theory and Research in SocialEducation [online]. 2016, 44(4), 532 - 564 [cit. 2018-04-22]. DOI: 10.1080/00933104.2016.1208596. ISSN 21631654. |