Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Reprezentace historie ve videohrách: Případová studie hry "Kingdom Come: Deliverance"
Název práce v češtině: Reprezentace historie ve videohrách: Případová studie hry "Kingdom Come: Deliverance"
Název v anglickém jazyce: Representation of History in Videogames: A Case Study of "Kingdom Come: Deliverance"
Klíčová slova: počítačová hra|Kingdom Come: Deliverance|historie a videohry|historické RPG|reprezentace historie
Klíčová slova anglicky: videogame|Kingdom Come: Deliverance|history in videogames|historical RPG|representation of history
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK)
Vedoucí / školitel: Mgr. Lukáš Kolek, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 02.04.2018
Datum zadání: 09.04.2018
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 29.06.2018
Datum a čas obhajoby: 02.09.2020 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:29.07.2020
Datum proběhlé obhajoby: 02.09.2020
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Michal Švarný
 
 
 
Zásady pro vypracování
RPG KingdomCome: Deliverance je svými tvůrci prezentovaná jako historicky přesná rekonstrukce z období vlády Václava IV., do jaké míry je toto tvrzení pravdivé bývá diskutováno herními kritiky i samotnými hráči.
Cílem práce je zjistit, jestli hráči považují KingdomCome: Deliverance za věrné zobrazení historie. Budu se věnovat i tomu, do jaké míry si hráči autenticitu historických informací ověřují a jestli je pro ně důležité, aby byla hra historicky přesná.
Metodou získávání dat pro práci bude kvalitativní výzkum pomocí rozhovorů a analýza reakcí hráčů na internetových fórech.
Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
BROWN, Harry J. Videogames and education [electronicresource] / Harry J. Brown. 2008. ISBN 9780765619969.
CHAPMAN, Adam. Digital Games as History: HowVideogamesRepresentthe Past and Offer Access to HistoricalPractice. Routledge, 2016. ISBN 1138841625.
MCCALL, Jeremiah. Gamingthe Past. Routledge, 2011. ISBN 0415887607.
METZGER, S.A. a R.J. PAXTON. GamingHistory: A Framework forWhat Video GamesTeachAboutthe Past. Theory and Research in SocialEducation [online]. 2016, 44(4), 532 - 564 [cit. 2018-04-22]. DOI: 10.1080/00933104.2016.1208596. ISSN 21631654.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK