Spisovatelka Wang Anyi a její román Jinxiugu zhi lian
Název práce v češtině: | Spisovatelka Wang Anyi a její román Jinxiugu zhi lian |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Female writer Wang Anyi and her novel Jinxiugu zhi lian |
Klíčová slova: | Wang Anyi|Jinxiugu zhi lian|moderní čínská literatura|moderní čínská novela|čínské spisovatelky |
Klíčová slova anglicky: | Wang Anyi|Jinxiugu zhi lian|Brocade Valley|modern Chinese literature|modern Chinese novella|Chinese women writers |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra sinologie (21-KSI) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Dušan Andrš, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 21.02.2017 |
Datum zadání: | 21.02.2017 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 24.02.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 28.01.2019 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 28.12.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 28.01.2019 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | prof. PhDr. Olga Lomová, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je podat analýzu významové výstavby románu Jinxiugu zhi lian (1987) současné čínské autorky Wang Anyi (1954). Uvedený román bude představen v kontextu vývoje čínské beletrie 80. let 20. století a spisovatelčiny tvorby (mj. jako součást volného cyklu, který vytváří s romány Huangshan zhi lian, 1986, a Xiaocheng zhi lian, 1986). Práce představí Wang Anyi jako autorku, pro kterou je charakteristické výrazně ženské vidění světa a která propojuje ženskou problematiku s vývojem a proměnami dobové čínské společnosti. |
Seznam odborné literatury |
FEUERWERKER, Yi-tsi Mei. "The Post-Modern 'Search for Roots' in Han Shaogong, Mo Yan, and Wang Anyi." In Feuerwerker, Ideology, Power, Text: Self-Representation and the Peasant "Other" in Modern Chinese Literature. Stanford: SUP, 1998: 188-238. CHEN, Helen H. "Gender, Subjectivity, Sexuality: Defining a Subversive Discourse in Wang Anyi's Four Tales of Sexual Transgression." In Yingjin Zhang, ed. China in a Polycentric World: Essays in Chinese Comparative Literature. Stanford: Stanford UP, 1999: 90-109. KAM, Louie. “Love Stories: The Meaning of Love and Marriage in China” In Kinkley, Jeffrey C. (ed). After Mao:Chinese Literature and Society 1978-1981. Cambridge: Harvard UP, 1990: 63-87. McDOUGALL, Bonnie. "Self-Narrative as Group Discourse: Female Subjectivity in Wang Anyi's Fiction." in McDougall, Fictional Authors, Imaginary Audiences: Modern Chinese Literature in the Twentieth Century. HK: Chinese University Press, 2003: 95-114. SOLMECKE, Ulrike. Zwischen äuserer und innerer Welt: Erzählprosa der chinesichen Autorin Wang Anyi von 1980 – 1990. Dortmund: Projekt Verlag, 1995. TANG, Xiaobin. "Melancholy against the Grain: Approaching Postmodernity in Wang Anyi's Tales of Sorrow." Boundary 2 24, 3 (1997). Rpt. in Xudong Zhang and Arif Dirlik, eds., Postmodernism and China. Durham: Duke UP, 2000, 358-78. WANG, Ban. "Love at Last Sight: Nostalgia, Commodity, and Temporailty in Wang Anyi's Song of Unending Sorrow." Positions: East Asia Cultures Critiques 10: 3 (Winter 2002): 669-94. YUE, Gang. "Embodied Spaces of Home: Xiao Hong, Wang Anyi, and Li Ang." In The Mouth that Begs: Hunger, Cannibalism, and the Politics of Eating in Modern China. Durham: Duke University Press, 1999: 293-330. ZHONG, Xueping. "Sisterhood? Representations of Women's Relationships in Two Contemporary Chinese Texts." In Tonglin Lu, ed., Gender and Sexuality in Twentieth Century Chinese Literature and Society. Albany: SUNY Press, 1993: 157-173. |