Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Tvorba pracovních listů pro rozvíjení čtenářských dovedností pro žáky 6. ročníků vybrané ZŠ
Název práce v češtině: Tvorba pracovních listů pro rozvíjení čtenářských dovedností pro žáky 6. ročníků vybrané ZŠ
Název v anglickém jazyce: Creation of worksheets to develop reading skills for sixth grade students of particular school
Klíčová slova: pracovní listy|čítanky|didaktické pomůcky|současná česká literatura pro děti a mládež|motivace ke čtení
Klíčová slova anglicky: worksheets|reading-books|educational materials|contemporary Czech literature for children and youth|motivation for reading
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav české literatury a komparatistiky (21-UCLK)
Vedoucí / školitel: Mgr. Andrea Králíková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 15.02.2017
Datum zadání: 15.02.2017
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 08.03.2017
Datum a čas obhajoby: 29.01.2018 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:03.01.2018
Datum proběhlé obhajoby: 29.01.2018
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. František Brož
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se bude zabývat procesem vytváření didaktického materiálu pro žáky šestých tříd základní školy. Sleduje výběr titulů pro četbu žáků, výběr úryvku a následně se také zaměřuje na tvorbu úloh k textům. Vychází z analýzy vybraných čítanek a z platných pedagogických dokumentů. Cílem práce je vytvoření souboru pracovních listů, určených žákům k výuce literatury a rozvíjení čtenářských dovedností. Pracovní listy budou zároveň žáky motivovat k mimoškolnímu čtení současné české literatury pro děti a mládež.
Seznam odborné literatury
HNÍK, Ondřej. Didaktika literatury: výzvy oboru: od textů umělecké povahy k didaktice esteticko-výchovného oboru. Praha: Karolinum, 2011.
KOPÁČ, Radim, ed. Česká literatura pro děti a mládež (2000-2011). Praha: Ministerstvo kultury České republiky, 2012.
LEDERBUCHOVÁ, Ladislava. Dítě a kniha: o čtenářství jedenáctiletých. Plzeň: Aleš Čeněk, 2004.
LEDERBUCHOVÁ, Ladislava. Literatura ve škole: četba žáka a didaktická interpretace uměleckého textu v literární výchově na 2. stupni základní školy a v odpovídajících ročnících víceletého gymnázia. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2010.
Literatura pro děti a mládež na začátku tisíciletí: kontexty, problémy, trendy. Praha: Obec spisovatelů, 2009.
MANDYS, Pavel a kol. 2 x 101 knih pro děti a mládež: nejlepší a nejvlivnější knihy. Praha: Albatros, 2013.
PODPORA ČTENÍ MIMO ŠKOLU. Výuka čtení v Evropě: souvislosti, politiky a praxe. Brusel: Výkonná agentura pro vzdělávání, kulturu a audiovizuální oblast (EACEA P9 Eurydice), 2011.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání [online] [cit. 2017-15-01]. Dostupné z www:
SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. 2., rozš. a aktualiz. vyd., [V nakl. Grada] vyd. 1. Praha: Grada, 2007.
ŠLAPAL, Miloš a kol. Metodika rozvoje čtenářství a čtenářské gramotnosti. Nový Jičín: Krajské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a informační centrum Nový Jičín, 2012.
Učebnicové řady se zaměřením na čítanky.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK