Tvorba pracovních listů pro rozvíjení čtenářských dovedností pro žáky 6. ročníků vybrané ZŠ
Název práce v češtině: | Tvorba pracovních listů pro rozvíjení čtenářských dovedností pro žáky 6. ročníků vybrané ZŠ |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Creation of worksheets to develop reading skills for sixth grade students of particular school |
Klíčová slova: | pracovní listy|čítanky|didaktické pomůcky|současná česká literatura pro děti a mládež|motivace ke čtení |
Klíčová slova anglicky: | worksheets|reading-books|educational materials|contemporary Czech literature for children and youth|motivation for reading |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav české literatury a komparatistiky (21-UCLK) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Andrea Králíková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 15.02.2017 |
Datum zadání: | 15.02.2017 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 08.03.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 29.01.2018 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 03.01.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 29.01.2018 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. František Brož |
Zásady pro vypracování |
Diplomová práce se bude zabývat procesem vytváření didaktického materiálu pro žáky šestých tříd základní školy. Sleduje výběr titulů pro četbu žáků, výběr úryvku a následně se také zaměřuje na tvorbu úloh k textům. Vychází z analýzy vybraných čítanek a z platných pedagogických dokumentů. Cílem práce je vytvoření souboru pracovních listů, určených žákům k výuce literatury a rozvíjení čtenářských dovedností. Pracovní listy budou zároveň žáky motivovat k mimoškolnímu čtení současné české literatury pro děti a mládež. |
Seznam odborné literatury |
HNÍK, Ondřej. Didaktika literatury: výzvy oboru: od textů umělecké povahy k didaktice esteticko-výchovného oboru. Praha: Karolinum, 2011. KOPÁČ, Radim, ed. Česká literatura pro děti a mládež (2000-2011). Praha: Ministerstvo kultury České republiky, 2012. LEDERBUCHOVÁ, Ladislava. Dítě a kniha: o čtenářství jedenáctiletých. Plzeň: Aleš Čeněk, 2004. LEDERBUCHOVÁ, Ladislava. Literatura ve škole: četba žáka a didaktická interpretace uměleckého textu v literární výchově na 2. stupni základní školy a v odpovídajících ročnících víceletého gymnázia. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2010. Literatura pro děti a mládež na začátku tisíciletí: kontexty, problémy, trendy. Praha: Obec spisovatelů, 2009. MANDYS, Pavel a kol. 2 x 101 knih pro děti a mládež: nejlepší a nejvlivnější knihy. Praha: Albatros, 2013. PODPORA ČTENÍ MIMO ŠKOLU. Výuka čtení v Evropě: souvislosti, politiky a praxe. Brusel: Výkonná agentura pro vzdělávání, kulturu a audiovizuální oblast (EACEA P9 Eurydice), 2011. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání [online] [cit. 2017-15-01]. Dostupné z www: SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. 2., rozš. a aktualiz. vyd., [V nakl. Grada] vyd. 1. Praha: Grada, 2007. ŠLAPAL, Miloš a kol. Metodika rozvoje čtenářství a čtenářské gramotnosti. Nový Jičín: Krajské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a informační centrum Nový Jičín, 2012. Učebnicové řady se zaměřením na čítanky. |