Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vzdělávání žáků s mentálním postižením pomocí iPadů
Název práce v češtině: Vzdělávání žáků s mentálním postižením pomocí iPadů
Název v anglickém jazyce: Education of children with mental disorder with iPad
Klíčová slova: mentální postižení|výhody a nevýhody ve vzdělávání|vhodné aplikace|iPad|mentální retardace|autismus|vzdělávání|speciální základní škola
Klíčová slova anglicky: mental disorder|pros and cons in education|application software|iPad|mental retardation|autism|educacion|special primary school
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: Mgr. Martina Švandová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 08.02.2017
Datum zadání: 08.02.2017
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 09.02.2017
Datum a čas obhajoby: 13.09.2017 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:12.07.2017
Datum proběhlé obhajoby: 13.09.2017
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Mgr. Ivana Tvrzová
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cíl diplomové práce:
Analyzovat výhody a rizika vzdělávání za pomoci iPadů u vybraných skupin žáků

Výzkumné otázky:
VO1: Jaké výhody přináší vzdělávání s využitím iPadů ve výuce u dětí s mentálním postižením?
VO2: Jaká rizika přináší vzdělávání s využitím iPadů ve výuce u dětí s mentálním postižením?
VO3: Jak lze přecházet rizikům, která s sebou přináší výuka za pomoci iPadů?

Příklady otázek k výzkumu, který bude veden za pomoci polostrukturovaného rozhovoru:
Jaké výhody podle vás přináší využití iPadu v hodinách? Jsou i další oblasti, ve kterých iPad přináší výhody, např. ...., souhlasíte s tím? Jaká rizika podle vás přináší využití iPadů v hodinách? Jsou ve Vaší třídě některá z Vámi uvedených rizik aktuální? Vnímáte stejná rizika u dětí s různou diagnózou? Jak předcházíte rizikům Vy konkrétně?
Seznam odborné literatury
AYRE, Jim, ed. Pořiďme si interaktivní tabuli - rady a doporučení. Praha: Dům zahraničních služeb, 2012. ISBN 978-80-87335-39-0.
BENDOVÁ, Petra a Pavel ZIKL. Dítě s mentálním postižením ve škole. Praha: Grada, 2011. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3854-3.
BRDIČKA, Bořivoj, Ondřej NEUMAJER a Daniela RŮŽIČKOVÁ. ICT v životě školy - profil školy 21: metodický průvodce. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012. Evaluační nástroje. ISBN 978-80-87063-65-1.
ČADILOVÁ, Věra, Hynek JŮN a Kateřina THOROVÁ. Agrese u lidí s mentální retardací a s autismem. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-319-2.
ČERNÁ, Marie. Česká psychopedie: speciální pedagogika osob s mentálním postižením. Vydání druhé. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2015. ISBN 978-80-246-3071-7.
ČERNOCHOVÁ, Miroslava. Rozvoj informačně technologických kompetencí na základních školách: výzkum stavu a struktury informačně technologické gramotnosti. V Praze: České vysoké učení technické, 2013. ISBN 978-80-01-05407-9.
ČERNOCHOVÁ, Miroslava a Tomáš KOMRSKA. Využití počítače při vyučování: náměty pro práci dětí s počítačem. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-272-6.
FIALA, Jiří. IPad: průvodce s tipy a triky : aktualizované vydání pro iOS 7. Brno: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-3737-6.
HRDLIČKA, Michal a Vladimír KOMÁREK, ed. Dětský autismus: přehled současných poznatků. 2., dopl. vyd. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0686-6.
HRUŠKA, Jiří. Komplexní systém výchovně-vzdělávací péče o děti a mladistvé s tělesným postižením. Praha: Septima, 1995. ISBN 80-85801-47-7.
JUCOVIČOVÁ, Drahomíra. Individuální vzdělávací plán pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami: se specifickými poruchami učení a chování, s mentálním postižením (v MŠ i ZŠ), se sociálním znevýhodněním, z cizojazyčného prostředí. Praha: D + H, 2009. ISBN 978-80-87295-00-7.
LASHINSKY, Adam. Do nitra společnosti Apple: jak skutečné funguje nejobdivovanější firma světa = Inside Apple : how America's most admired-and secretive-company really works. Brno: Computer Press, 2013. ISBN 978-80-251-3778-9.
MANĚNOVÁ, Martina. ICT a učitel 1. stupně základní školy. Česko: Martina Maněnová, 2009. ISBN 978-80-254-7531-7.
NEUMAJER, Ondřej, Lucie ROHLÍKOVÁ a Jiří ZOUNEK. Učíme se s tabletem: využití mobilních technologií ve vzdělávání. Praha: Wolters Kluwer, 2015. ISBN 978-80-7478-768-3.
NOVÁKOVÁ, Jiřina. Aktivizující metody výuky. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-649-9.
PIPEKOVÁ, Jarmila, ed. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 2., rozš. a přeprac. vyd. Brno: Paido, 2006. ISBN 80-7315-120-0.
SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1821-7.
STŘEŠTÍK, Jaroslav. Využití ICT ve výuce na 1. stupni ZŠ: volitelný modul. Praha: Armex, 2004. ISBN 80-86795-09-8.
ŠVARCOVÁ-SLABINOVÁ, Iva. Mentální retardace: vzdělávání, výchova, sociální péče. Vyd. 3., přeprac. Praha: Portál, 2006. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 80-7367-060-7.
THOROVÁ, Kateřina. Poruchy autistického spektra: dětský autismus, atypický autismus, Aspergerův syndrom, dezintegrační porucha. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-091-7.
ZIKL, Pavel. Využití ICT u dětí se speciálními potřebami. Praha: Grada, 2011. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3852-9.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK