Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Zkušenost zprostředkovaného učení v interakcích rodičů a dětí
Název práce v češtině: Zkušenost zprostředkovaného učení v interakcích rodičů a dětí
Název v anglickém jazyce: Mediation learning experience within parents - children interactions
Klíčová slova: Zkušenost zprostředkovaného učení|pozorování|shoda posuzovatelů|mladší školní věk|přístup MISC|Reuven Feuerstein|Pnina Klein
Klíčová slova anglicky: Mediated learning experience|observation|interrater agreement|school age|MISC approach|Reuven Feuerstein|Pnina Klein
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Lenka Morávková Krejčová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 26.01.2017
Datum zadání: 26.01.2017
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 27.01.2017
Datum a čas obhajoby: 27.05.2019 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:15.04.2019
Datum proběhlé obhajoby: 27.05.2019
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Ilona Gillernová, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Východiskem navrhované diplomové práce bude teorie zkušenosti zprostředkovaného učení, jejímž autorem je Reuven Feuerstein. Tento přístup pokládá za důležitý při edukaci dětí. Umožňuje dětem porozumění světu kolem nás, ale také učivu ve škole, rozvíjí kognici dětí, obohacuje jejich myšlení, učí je klást si otázky a řešit problémy různými způsoby. Autor rovněž popsal několik základních forem zprostředkování, které můžeme v interakci dítěte s vychovatelem pozorovat a které značí, že příslušná interakce skutečně nese rysy zkušenosti zprostředkovaného učení.
V zahraniční vznikla sebehodnotící škála, která mapuje míru zprostředkování učitelů a rodičů Observation of Mediation Interaction. Autorem je Klein, Tzuriel metodu přizpůsobil pro pozorování interakcí dětí školního a předškolního věku s učiteli či rodiči.

Cílem práce je vytvořit adaptaci metody v českém jazyce, určenou pro rodiče. Tento nástroj by pak rodičům mohl sloužit jako zpětná vazba vzhledem k jejich práci s dětmi i jako návrh dalších efektivních strategií, pomocí kterých mohou rozvinout poznávání, přemýšlení a učení svých potomků.
Seznam odborné literatury
Feuerstein, R., Rand, Y., & Rynders, J. E. (1988). Don't accept me as I am: helping "retarded" people to excel. New York: Plenum Press.

Feuerstein, R. (2014). Vytváření a zvyšování kognitivní modifikovatelnosti: Feuersteinův program instrumentálního obohacení. Praha: Karolinum.

Kozulin, A. (1998). Psychological Tools. London: Harvard University Press

Lidz, C. S. (1991). Practitioner's guide to dynamic assessment. New York: Guilford Press.

Tzuriel, D. (2001). Dynamic Assessment of Young Children. Boston, MA: Springer US.

Tzuriel, D., & Hanuka-Levy, D. (2014). Siblings' Mediated Learning Strategies in Families With and Without Children With Intellectual Disabilities. American Journal On Intellectual And Developmental Disabilities, 119(6), 565-588. http://doi.org/10.1352/1944-7558-119.6.565
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK