Význam pohádek v procesu socializace dítěte
Název práce v češtině: | Význam pohádek v procesu socializace dítěte |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The importance of fairy-tales in child socialisation process |
Klíčová slova: | Pohádka|socializace dítěte|rodina|rodinné pouto|lidová slovesnost|sociální interakce|subjektivní skutečnosti|objektivní realita|sociální identifikace|dítě předškolního a mladšího školního věku |
Klíčová slova anglicky: | Fairy-tales|child socialization|family|family bond|folk lingual diction|social interaction|subjective reality|objective reality|social identification|preschool age|lower school age |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Jaroslav Koťa |
Řešitel: | Mgr. Jakub Lendvay - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 09.12.2016 |
Datum zadání: | 09.12.2016 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 12.04.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 21.05.2018 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 12.04.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 21.05.2018 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Martin Strouhal, Ph.D. |
Seznam odborné literatury |
ARISTOTELÉS, Poetika. upr. Milan Mráz. 1. vyd. Praha: Oikoymenh, 2008. ISBN 978-80-7298-131-1. BERGER, P., LUCKMANN, T., Sociální konstrukce reality. Pojednání o sociologii vědění. 1. vyd. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 1999. ISBN 80-85959-46-1. BETTELHEIM, B., Za tajemstvím pohádek. Proč a jak je číst v dnešní době. 1. vyd. Praha: Lidové noviny, 2000. ISBN 80-7106-290-1. BIBLIOHELP. Bibliohelp – léčba knihou [online]. [vid. 25. 02. 2018]. Dostupné z: ‹http://www.bibliohelp.cz› ČAPEK, K., Marsyas čili Na okraj literatury. 1. vyd. Praha: Československý spisovatel, 1971. ČERNOUŠEK, M., Děti a svět pohádek. 1. vyd. Praha: Albatros, 1990. ISBN 80-00-00060-1. ČERVENKA, J., Sborník statí a článků o pohádkách. 1. vyd. Praha: SNDK, 1960. DOLÁKOVÁ, S., Umíte to s pohádkou? Práce s příběhy v MŠ a ZŠ. 1. vyd. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0933-1. ENDE, M., Proč píšete knihy pro děti? Děti, proč čtete? 20. kongres IBBY 18.–23. srpna 1986. Česká sekce IBBY, 1988. FRANZ, M.-L. von, Psychologický výklad pohádek: Smysl pohádkových vyprávění podle jungovské archetypové psychologie. 4. vyd. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0863-1. FRANZ, M.-L. von, Animus a anima v pohádkách. 1. vyd. Brno: Emitos, 2008. ISBN 978-80-87171-05-09. CHALOUPKA, O., Víme co – ale víme jak? In: Zlatý máj. O dětské literatuře a umění. Česká sekce IBBY, 1999. JURÁNKOVÁ, V., Význam pohádky pro duševní rozvoj dítěte. Bakalářská práce. Brno: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, 2011. LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D., Vývojová psychologie: 2., aktualizované vydání. 4. přepr. a aktual. vyd. Praha: Grada, 2006. ISBN 978-80-247-1284-0. MAFRA, Olomoucká nemocnice pouští dětem v inkubátorech pohádky, uklidňuje je to. iDNES.CZ/Olomoucký kraj: [online], [vid. 12. 01. 2018]. ISSN 1210-1168. Dostupné z: ‹https://olomouc.idnes.cz/olomouc-fakultni-nemocnice-inkubator-pohadky-muzikoterapie-petr-kubes-1ad-/olomouc-zpravy.aspx?c=A180112_123326_olomouc-zpravy_stk› MATĚJČEK, Z., Prvních 6 let ve vývoji a výchově dítěte. 1. vyd. Praha: Grada, 2005. ISBN 978-80-2470870-6. MAREŠ, J., Pedagogická psychologie. 1. vyd. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80262-0174-8. MUCHOVÁ, L., Vyslovit nevyslovitelné: didaktika uvádění do světa symbolů. 1. vyd. Brno: CDK, 2005. ISBN 80-7325-075-6. PIŤHA, P., Úloha pohádek dříve a nyní. In: Chaloupka, O. aj., Zlatý máj. O dětské literatuře a umění. Česká sekce IBBY, 1999. PREKOPOVÁ, J., Z žen jsou chlapi, otcům chybí autorita, děti jsou chudáci. MF DNES [online], [vid. 12. 04. 2017]. ISSN 1210-1168. Dostupné z: ‹https://ona.idnes.cz/jirina-prekopova-muzi-degeneruji-tvrdi-vehlasna psycholozka-puj-/spolecnost.aspx?c=A110726_135655_spolecnost_jup› RICHTER, L., Pohádka… a divadlo. 1. vyd. Praha: Dobré divadlo dětem 2004a. ISBN 80-902075-2-8. RICHTER, L., Co je co v pohádce (pohádkové reálie). 1. vyd. Praha: Dobré divadlo dětem 2004b. ISBN 80-902975-3-6. ŠAUEROVÁ, M., 2012. Vliv vývoje sociálních interakci dětí mladšího školního věku na možnosti podpory čtenářské gramotnosti v rodinné edukaci. Pedagogika [online], roč. 61, č. 1–2, s. 126–136 [vid. 11. 1. 2018]. ISSN 2336-2189. ‹http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=628&lang=cs› ŠMAHELOVÁ, H., Pohádka – možnosti žánru a možnosti tvorby. In: Chaloupka, O. aj., Zlatý máj. O dětské literatuře a umění. Česká sekce IBBY, 1999. ŠMAHELOVÁ, H., Prolamování struktur. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2002. ISBN80-246-0340-3. TOMAN, J., Vybrané kapitoly z teorie dětské literatury: Pro studenty učitelství 1. stupně ZŠ. 1. vyd. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 1992. ISBN 80-7040-055-2. VÝROST, J., SLAMĚNÍK, I., Sociální psychologie – Sociálna psychológia. 1 vyd. Praha: ISV, 1997. ISBN: 80-85866-20-X. ZIMBARDO, P. G., COULOMBOVÁ, N. D., Odpojený muž. Jak technologie připravuje muže o mužství a co s tím. 1. vyd. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-247-5797-1. ZIMBARDO, P. G., Luciferův efekt. Jak se z dobrých lidí stávají lidé zlí. 1. vyd. Praha: Academia, 2014. ISBN 978-80-200-2346-9. |